Реорганізація платника ПДВ: коли анулюють ПДВ-реєстрацію

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Контролери пояснили, чи підлягає анулюванню платник ПДВ, що реорганізується шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення

image19

Юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації відповідно до статті 104 Цивільного кодексу України (далі — ЦК). У разі реорганізації юросіб майно, права та обов’язки переходять до правонаступників. Порядок припинення юрособи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення визначений статтею 107 ЦК.

Після закінчення строку для пред’явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог, комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення), який має містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов’язань юрособи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов’язання, які оспорюють сторони.

Зауважимо, що:

  • у разі виділу юросіб здійснюється держреєстрація юросіб, утворених у результаті виділу, та держреєстрація змін до відомостей, що містяться в ЄДР, про юрособу, з якої здійснили виділ, щодо юрособи-правонаступника;
  • у разі злиття юросіб здійснюється держреєстрація новоутвореної юрособи та держреєстрація припинення юросіб, що припиняються у результаті злиття;
  • у разі перетворення юросіб здійснюється держреєстрація припинення юрособи, що припиняється у результаті перетворення, та держреєстрація новоутвореної юрособи;
  • у разі поділу юросіб здійснюється держреєстрація новоутворених юросіб та держреєстрація припинення юрособи, що припиняється у результаті поділу;
  • у разі приєднання юросіб здійснюється держреєстрація припинення юросіб, що припиняються у результаті приєднання, та держреєстрація змін до відомостей, що містяться в ЄДР, щодо правонаступництва юрособи, до якої приєднуються (ч. 3—7 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV).

Порядок анулювання реєстрації платників ПДВ визначили статтею 184 Податкового кодексу України (ПК) та розділом V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 14.11.2014 № 1130.

Реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника, яку проводять шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов’язань із податку у випадках, визначених розділом V ПК.

Анулювання реєстрації згідно з підпунктом «б» пункту 184.1 ПК може бути ініційоване платником ПДВ—юрособою після складання комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією) або ліквідатором ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу у разі реорганізації платника ПДВ відповідно до законодавства шляхом приєднання, злиття, поділу та перетворення (якщо датою держреєстрації юрособи, утвореної в результаті перетворення, є дата завершення перетворення).

Відтак реєстрація платника ПДВ, що реорганізується шляхом приєднання, злиття, поділу та перетворення (у випадку, якщо датою держреєстрації юрособи, утвореної в результаті перетворення, є дата завершення перетворення), підлягає анулюванню. Не підлягає анулюванню реєстрація платника ПДВ, що реорганізується шляхом виділу.

За інформацією ДПС у Черкаській області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
444446

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217737

Рентна плата: як розрахувати, кому та коли сплачувати

Рентна плата — це плата за використання природних ресурсів. Надра, вода, лісові ресурси, радіочастотний ресурс — усе це об’єкти рентної плати. У консультації знайдете відповіді на запитання, хто й коли має звітувати, а також дізнаєтеся, з чого складається рентна плата
10191

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
28907

Підвищення кваліфікації бухгалтерів: нові вимоги та можливості

Якщо у вашому to-do list є пункти «підвищити свій професійний рівень», «стати більш цінним фахівцем», «розвиватися професійно», Вища школа Головбуха допоможе втілити все задумане. Ваші колеги вже встигли оцінити переваги нашої школи підвищення кваліфікації для бухгалтера, спробуйте і ви!
21347

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді