З 1 січня 2021 року ФОПи зможуть вести обліку доходів і витрат за новими правилами

UA RU

⚡️ ЧИ ВРЯТУЮТЬ БІЗНЕС АНТИКРИЗОВІ ЗАКОНИ ⚡️

З 01.01.2021:

  • ФОПи-загальносистемники та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані будуть вести облік доходів і витрат від такої діяльності за встановленою формою в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет. Типову форму такого обліку та порядок його ведення визначає Мінфін. Але на сьогодні і до моменту затвердження нової форми є чинною діюча Книга обліку доходів і витрат;
  • ФОПи-єдинники 1-2 груп та 3-ї групи не платники ПДВ мають право вести облік у довільній формі як у паперовому так і в електронному вигляді шляхом помісячного відображення отриманих доходів;
  • ФОПи-єдинники 3-ї групи платники ПДВ можуть вести облік у довільній формі як у паперовому так і в електронному вигляді шляхом помісячного відображення доходів та витрат.

Ця новина уже на Facebook, долучайтеся до спільноти бухгалтерів

З 1 січня 2021 року ФОПи зможуть вести обліку доходів і витрат за новими правилами

Також з 01.01.2021 скасовано вимогу для єдинників реєструвати Книги у податкових органах. При цьому, не потрібно подавати будь-які заяви чи повідомлення щодо скасування реєстрації книг, які були зареєстровані у 2020 році.

При веденні обліку у довільній формі єдинники вправі застосовувати будь-який спосіб обліку доходів за період. Це можуть бути записи у будь-якому довільному реєстрі — паперових зошиті, журналі, чи в електронній таблиці у файлі Excel.

ПКУ не містить вимоги до платника податків повідомляти контролерів про обраний вид реєстру. Разом із тим податківці мають право запросити зазначену інформацію для перевірки дотримання платником вимог ПКУ щодо граничного обсягу доходу за відповідний період. Тому такі записи мають містити інформацію щонайменше про місячні обороти, вони є джерелом інформації для складання платником податку звітності з єдиного податку.

Водночас платники можуть продовжувати вести Книгу обліку доходів та Книгу обліку доходів і витрат за формами, затвердженими наказом Мінфіну від 19.06.2015 № 579.

Крім того не скасовують обов'язок для всіх платників податків вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів (документів на придбані товари) та їх належне зберігання. Тому інформацію про місячні обороти, яку з 01.01.2021 заноситимуть до довільного реєстру, має відповідати змісту первинних документів за відповідний період.

Для єдинників-платників ПДВ продовжуватимуть діяти всі вимоги ПКУ вести облік ПДВ.

За інформацією ГУ ДПС у Харківській області


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д вже зареєстрували на сайті ВРУ. Розглянемо, що ці зміни означають для платників податків
754

Трудова книжка в електронному вигляді

Цифровізація змінює й таку консервативну сферу, як оформлення трудових відносин. Ще з червня 2021 року в Україні впровадили електронні трудові книжки. Як перенести дані про стаж з паперової трудової книжки до електронної трудової книжки, якими мають бути скан-копії, як зміниться порядок виходу на пенсію — про все це в огляді
61691

Як закрити ФОП онлайн: алгоритм

Електронна послуга закриття ФОП онлайн дозволяє здійснити онлайн-подання заяви про державну реєстрацію припинення фізичною особою-підприємцем її підприємницької діяльності. Про те, як закрити ФОП онлайн, — читайте у статті
12162

Бронювання ФОП: які перспективи

Чи не найпопулярніша дискусія нашого часу – це економічне бронювання ФОП: коли буде, як буде і чи буде взагалі. Наразі у Верховній Раді України є декілька законопроєктів щодо можливості бронювання ФОП та їхніх працівників. Розглянемо їх
10205

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді