⚡️ ЧИ ВРЯТУЮТЬ БІЗНЕС АНТИКРИЗОВІ ЗАКОНИ ⚡️
З 01.01.2021:
- ФОПи-загальносистемники та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані будуть вести облік доходів і витрат від такої діяльності за встановленою формою в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет. Типову форму такого обліку та порядок його ведення визначає Мінфін. Але на сьогодні і до моменту затвердження нової форми є чинною діюча Книга обліку доходів і витрат;
- ФОПи-єдинники 1-2 груп та 3-ї групи не платники ПДВ мають право вести облік у довільній формі як у паперовому так і в електронному вигляді шляхом помісячного відображення отриманих доходів;
- ФОПи-єдинники 3-ї групи платники ПДВ можуть вести облік у довільній формі як у паперовому так і в електронному вигляді шляхом помісячного відображення доходів та витрат.
Ця новина уже на Facebook, долучайтеся до спільноти бухгалтерів ⏩
Також з 01.01.2021 скасовано вимогу для єдинників реєструвати Книги у податкових органах. При цьому, не потрібно подавати будь-які заяви чи повідомлення щодо скасування реєстрації книг, які були зареєстровані у 2020 році.
При веденні обліку у довільній формі єдинники вправі застосовувати будь-який спосіб обліку доходів за період. Це можуть бути записи у будь-якому довільному реєстрі — паперових зошиті, журналі, чи в електронній таблиці у файлі Excel.
ПКУ не містить вимоги до платника податків повідомляти контролерів про обраний вид реєстру. Разом із тим податківці мають право запросити зазначену інформацію для перевірки дотримання платником вимог ПКУ щодо граничного обсягу доходу за відповідний період. Тому такі записи мають містити інформацію щонайменше про місячні обороти, вони є джерелом інформації для складання платником податку звітності з єдиного податку.
Водночас платники можуть продовжувати вести Книгу обліку доходів та Книгу обліку доходів і витрат за формами, затвердженими наказом Мінфіну від 19.06.2015 № 579.
Крім того не скасовують обов'язок для всіх платників податків вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів (документів на придбані товари) та їх належне зберігання. Тому інформацію про місячні обороти, яку з 01.01.2021 заноситимуть до довільного реєстру, має відповідати змісту первинних документів за відповідний період.
Для єдинників-платників ПДВ продовжуватимуть діяти всі вимоги ПКУ вести облік ПДВ.
За інформацією ГУ ДПС у Харківській області
Уряд розробив антикризові програми підтримки людей та бізнесу, якщо карантин в Україні посилять. Вони мають допомогти підприємствам і підприємцям подолати наслідки другої хвилі жорсткого карантину. Чи ліберальні нові зміни та яка з них користь бізнесу? Нумо розбиратися!