Реєстрація нерезидентів платниками податку на прибуток: ДПС надала відповіді на актуальні питання

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Податки та зарплата: що змінилося в 2021 році СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️

Податківці підготували актуальні запитання-відповіді щодо реєстрації нерезидентів платниками податку на прибуток підприємств та їх оподаткування.

Реєстрація нерезидентів платниками податку на прибуток: ДПС надала відповіді на актуальні питання

Чи виникнуть проблеми із застосуванням положень Податкового кодексу України (далі — ПК), які розглядають постійне представництво як окремого платника податку на прибуток підприємств, у зв'язку зі скасуванням відповідної реєстрації для постійного представництва?

Ні. Проблем із реєстрацією не виникає. Іноземні компанії вже реєструються як платники податку на прибуток.

Для взяття на облік та реєстрації платником податку на прибуток іноземна компанія подає до контролюючого органу заяву за формою № 1-ОПП (із зазначенням підстав для взяття на облік). До такої заяви додає документи, перелік яких визначений у пункті 64.5 ПК. Всім іноземним компаніям при взятті на облік в контролюючих органах надають податковий номер, яким є реєстраційний (обліковий) 9-значний номер. Іноземній компанії видають довідку про взяття на облік за формою № 34-ОПП.

Додатково питання реєстрації іноземних компаній викладені в Інформаційному листі № 19. Територіальні органи (ЦОП) поінформовані і приймають документи

Як дотримуватися нових правил за відсутності нового порядку реєстрації нерезидентів як платників податку на прибуток підприємств?

Наказ Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» від 08.02.2021 № 62 — на державній реєстрації в Мін’юсті. Водночас ПК прямо визначені і підстави, і перелік документів, які подають для взяття на облік. Тому до набрання чинності змінами слід керуватися нормами пункту 64.5 ПК і Порядком обліку платників податків і зборів в частині, яка не суперечить ПК.

Чи повинні нерезиденти, діяльність яких в Україні не створює постійне представництво, реєструватися платниками податку на прибуток підприємств?

Ні.

Чи буде нерезидент як новий платник податку на прибуток підприємств вважатися правонаступником його постійного представництва щодо податкових активів та зобов'язань, сформованих у попередніх звітних періодах?

Так.

Чи призводить зняття з обліку постійного представництва як платника податку на прибуток і відповідна реєстрація відповідного нерезидента до проведення податкової перевірки такого представництва та/або нерезидента?

Ні.

Чи повинен нерезидент, зареєстрований платником податку на прибуток підприємств, готувати окрему фінансову звітність для цілей цього податку, окрім фінансової звітності його постійного представництва?

Ні.

Якщо постійне представництво нерезидента подавало квартальну звітність з податку на прибуток підприємств у 2020 році, чи повинен такий нерезидент продовжувати подавати квартальну звітність у 2021 році, якщо річний дохід постійного представництва за 2020 рік перевищує 40 млн гривень?

Так.

У разі виникнення питань нерезиденти, постійні представництва можуть звернутися до ДПІ (ЦОП) за місцем своєї реєстрації, де їм буде надана кваліфікована допомога для подачі документів та взяття на облік таких нерезидентів як платників податку на прибуток.

Адреси та контакти можна знайти на офіційному вебпорталі ДПС у банері «Центри обслуговування» або у відкритій частині Електронного кабінету у розділ «Прес-центр», «Контакти».

За інформацією ДПС

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Допомога по частковому безробіттю 2025: хто має право та як оформити

Скорочення чи повна зупинка виробництва, зменшення обсягів замовлень — все це може бути причиною зниження розміру зарплат працівників, а у підприємців — скорочення доходу. Є спосіб компенсувати такі втрати — це допомога по частковому безробіттю. На яких умовах її надають, як її розрахувати та отримати, облікувати та оподаткувати — у консультації
11353

РРО для ФОП у 2025 році: коли обов’язковий і що перевірятиме податкова

РРО для ФОПів — одна з найгарячіших тем 2025 року. Помилки тут коштують дорого: штрафи сягають десятків тисяч гривень. Розбираємось, коли касовий апарат обов’язковий, кого перевірятиме податкова і хто має право працювати без нього
135144

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
68655

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді