⚡️ Ідеальний алгоритм, щоб пройти перевірку Держпраці без штрафів
МОЗ затвердив нові протиепідемічні заходи в закладах громадського харчування на період карантину через COVID-19 (постанова чинна з 06.10.2021).
Відповідальність за організацію та виконання протиепідемічних заходів несе керівник та/або адміністратор закладу.
Особа, відповідальна за дотриманням протиепідемічних заходів у закладі, зокрема:
- щоденно контролює виконання заходів;
- інформує персонал з питань вакцинації, профілактики та протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19);
- розроблює алгоритм дій на випадок надзвичайної ситуації, якщо серед персоналу є випадок захворювання на COVID-19;
- недопускає до роботи персонал, який потребує самоізоляції.
Персонал допускають до роботи за умови використання засобів індивідуального захисту (далі — ЗІЗ), зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно, після проведення термометрії.
Якщо у співробітника з підвищена температура тіла понад 37,2° C або ознаки гострого респіраторного захворювання, його не допускають до роботи і рекомендують звернутись за медичною допомогою.
Персонал закладу забезпечують ЗІЗ із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи. ЗІЗ мають бути в наявності із розрахунку на не менше, ніж 2 робочі дні.
Всередині (поряд з входом) закладу та/або поруч з місцем видачі замовлень (при роботі закладу на виніс) організовують місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками.
У закладі громадського харчування:
- вимірюють температуру тіла відвідувачів безконтактним методом. У разі підвищеної температури відвідувача понад 37,2° C або із ознаками гострого респіраторного захворювання, його не допускають до закладу;
- біля місць потенційного скупчення людей наносять маркування для перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами;
- дозволене відокремлення частини стола перегородкою, що унеможливлює контакт між відвідувачами, розміщеними по обидві її сторони;
- меню розміщують для безконтактного ознайомлення біля входу або місця прийняття замовлення, у кількості, достатній, щоб уникнути скупчення людей, або на столах з матеріалу, що дозволяє проведення обробки дезінфекційним засобом. Дозволена видача одноразових паперових меню з їх подальшою утилізацією;
- замовлення в багаторазовому посуді видають виключно при умові його миття із застосуванням посудомийної машини;
- дозволено користуватись одноразовим посудом з картону або паперу. Прибори та додатки до напоїв (цукор, мішалки, трубочки тощо) мають бути в індивідуальній упаковці;
- забезпечують можливість безготівкового (безконтактного) розрахунку.
У закладах, що обслуговують на виніс та/або на відкритих (літніх) майданчиках:
- замовлення приймають дистанційно (телефоном, з використанням засобів телекомунікацій), через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу або безпосередньо через персонал закладу;
- замовлення видають клієнтам або офіціантам та розрахунок здійснюють через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу;
- замовлення на виніс видають виключно в закритій тарі/упаковці;
- персонал, отримує замовлення та здійснює розрахунок без входу до приміщення.
У закладах, що обслуговують в приміщенні, заборонено:
- функціонування дитячих кімнат;
- проведення заходів, визначених Кабміном;
- приготування їжі на відкритих кухнях (окрім тих, що відгороджені від відвідувачів перегородкою);
- функціонування буфетів (окремих зон) самообслуговування, в тому числі для самостійного наливу напоїв клієнтами.
У закладах швидкого харчування страви, напої, підноси та столові прибори видає персонал на прохання відвідувача.
Навіщо боятися новацій, якщо до них можна змістовно підготуватися?