Проєктом Закону від 12.10.2021 № 6171 Уряд запропонував, зокрема:
- збільшити період оплати днів хвороби за рахунок роботодавця з 5 до 7 перших днів страхового випадку (з 2023 року);
- скоротити кількість документів, що подають до Фонду соцстарху (далі — Фонд), для призначення страхових виплат за страхуванням від нещасного випадку з 21 до 1;
- забезпечити доступ до сервісів Фонду через Єдиний державний вебпортал електронних послуг «Дія»;
- запровадити електронну взаємодію Фонду з державними електронними ресурсами через національну систему електронної взаємодії «Трембіта»;
- уточнити та привести у відповідність із Сімейний кодексом України коло осіб, які мають право на одноразові та щомісячні страхові виплати за страхуванням від нещасного випадку;
- посилити відповідальність держави за дотримання прав застрахованих осіб;
- актуалізувати норми законодавства у зв’язку із запровадженням електронного реєстру листків непрацездатності.
Наразі у законопроєкта з’явилися дві альтернативні версії:
- Законопроєкт від 01.11.2021 № 6171-1. Автори документа категорично проти збільшення період оплати роботодавцем з 5 до 7 перших днів страхового випадку. Адже це збільшить фінансове навантаження на роботодавця, яке вже є великим, оскільки наразі тільки він сплачує ЄСВ, страхуючи своїх працівників. Крім того, у цьому разі серед зазначених 7 календарних днів непрацездатності до оплати потрапляють 2 вихідних дні, не закладені наразі у фонд оплати праці, тобто є ризик зменшення оплати праці.
- Законопроєкт від 01.11.2021 № 6171-2. Він також не містить норми про збільшення періоду оплати хвороби працівника роботодавцем.
Проєкт Закону від 12.10.2021 № 6171
З 1 жовтня 2021-го повноцінно запрацювали е-лікарняні. Медзаклади більше не видають паперових листків непрацездатності. Як працює система видачі е-лікарняних, як їх оплачувати та що робити з паперовими листками непрацездатності — у коментарі експерта.