Хто з ФОПів (не) повинен вести товарний облік запасів

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

На кого з платників Порядок № 496 не діятиме.

Хто з ФОПів (не) повинен вести товарний облік запасів

Зразок заповнення Форми обліку

СКАЧАТИ ЗРАЗОК ⏩

З 26.11.2021 чинний наказ Мінфіну від 03.09.2021 № 496, яким затвердили Порядок обліку товарних запасів для ФОПів, у т.ч. єдинників (далі – Порядок).

Зверніть увагу, Порядок № 496 не поширює свою дію на платників єдиного податку 1 групи. Тому вони не зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО та вести облік товарних запасів.

Із загального числа платників єдиного податку 2-4 груп, Порядок № 496 поширює свою дію виключно на платників, визначених пунктом 61 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України, які здійснюють:

  • реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
  • реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення;
  • реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Разом з цим Порядок № 496 поширює свою дію на ФОП-єдинників 3 групи, які зареєстровані платниками ПДВ.

У той же час Порядок № 496 встановлює обов’язок ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації для ФОП, які використовують загальну систему оподаткування та здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

За інформацією ДПС

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image28

Статті за темою

Усі статті за темою

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
134726

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
469431

Відомість нарахування заробітної плати 2025: зразок і правила заповнення

Бухгалтер під час нарахування зарплати працює з чималою кількістю первинних документів, основним з яких є розрахунково-платіжна відомість. Якщо зарплатна відомість працівника містить помилки, це може призвести до штрафів. Як все правильно оформити та які форми документів краще використати читайте у консультації
204638

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
243459

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді