Як діяти фізичній особі, що втратила реєстраційний номер облікової картки платника податків

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Який алгоритм дій фізичної особи — громадянина України, який втратив чи зіпсував реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), у т. ч. якщо паспорт громадянина України також втрачено?

Якщо фізична особа втратила або зіпсувала РНОКПП, а також втратила паспорт громадянина України, їй необхідно:

1. отримати в територіальному органі Державної міграційної служби України в установленому порядку новий паспорт громадянина України замість втраченого або викраденого;

2. подати заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків за формою № 5ДР (далі — Заява за ф. № 5ДР) (додаток 12 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 № 822) до:

– податкового органу за місцем реєстрації фізичної особи;

– будь-якого податкового органу, якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання.

Щоб заповнити Заяву за ф. № 5ДР, використовуйте дані паспорта й інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Якщо в паспорті відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія, необхідно пред’явити документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.

Термін внесення змін до облікових даних платника податків і виготовлення РНОКПП:

– до 3 робочих днів — у разі звернення до податкового органу за місцем проживання;

– до 5 робочих днів — у разі звернення до будь-якого податкового органу.

Щоб отримати картку платника податків, яка засвідчує присвоєння РНОКПП, необхідно пред’явити податковому органу, до якого подавали Заяву за ф. № 5ДР, паспорт із відміткою про місце реєстрації та за необхідності документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.

За матеріалами ЗІР, категорія 116.09

Шановні бухгалтери, редакція «Головбух» працює для вас. Відновили випуск електронних журналів, відповідаємо на запитання ваших колег, готуємо матеріали, які допоможуть економіці нашої країни та всім, хто працює в умовах військового стану. Передплачуйте е-журнал «Головбух» в інтернет-магазині. Підтримуймо економіку України разом! Будьмо на зв’язку щодня.

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Бронювання ФОП 2025: чи можуть підприємці отримати відстрочку від мобілізації

Чи можливе бронювання фізичних осіб-підприємців в Україні? Це питання активно обговорюють, адже багато ФОПів хочуть отримати для себе і своїх працівників відстрочку від мобілізації. Хоча на сьогодні такої можливості офіційно немає, у ВРУ розглядають кілька законопроєктів, які можуть змінити ситуацію. Розберімо, що пропонує законодавець
20611

ФОП на загальній системі 2025: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2025 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між ІII та IV кварталом, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2025 році? Відповіді — в огляді
724539

Військовий збір для ФОП 2 групи у 2025 році: ставки, строки сплати, пільги

З 1 січня 2025 року ФОПи другої групи на єдиному податку стали платниками військового збору. Це новий обов’язок, який торкнеться і тих, хто раніше ніколи не сплачував цей платіж за себе. Розповідаємо, скільки і коли сплачувати, хто має пільги та в яких випадках можна не платити військовий збір
325

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді