Як діяти фізичній особі, що втратила реєстраційний номер облікової картки платника податків

Який алгоритм дій фізичної особи — громадянина України, який втратив чи зіпсував реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), у т. ч. якщо паспорт громадянина України також втрачено?

Якщо фізична особа втратила або зіпсувала РНОКПП, а також втратила паспорт громадянина України, їй необхідно:

1. отримати в територіальному органі Державної міграційної служби України в установленому порядку новий паспорт громадянина України замість втраченого або викраденого;

2. подати заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків за формою № 5ДР (далі — Заява за ф. № 5ДР) (додаток 12 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 № 822) до:

– податкового органу за місцем реєстрації фізичної особи;

– будь-якого податкового органу, якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання.

Щоб заповнити Заяву за ф. № 5ДР, використовуйте дані паспорта й інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Якщо в паспорті відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія, необхідно пред’явити документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.

Термін внесення змін до облікових даних платника податків і виготовлення РНОКПП:

– до 3 робочих днів — у разі звернення до податкового органу за місцем проживання;

– до 5 робочих днів — у разі звернення до будь-якого податкового органу.

Щоб отримати картку платника податків, яка засвідчує присвоєння РНОКПП, необхідно пред’явити податковому органу, до якого подавали Заяву за ф. № 5ДР, паспорт із відміткою про місце реєстрації та за необхідності документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.

За матеріалами ЗІР, категорія 116.09

Шановні бухгалтери, редакція «Головбух» працює для вас. Відновили випуск електронних журналів, відповідаємо на запитання ваших колег, готуємо матеріали, які допоможуть економіці нашої країни та всім, хто працює в умовах військового стану. Передплачуйте е-журнал «Головбух» в інтернет-магазині. Підтримуймо економіку України разом! Будьмо на зв’язку щодня.


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

ФОП з найманими працівниками: як нарахувати і виплатити зарплату

Чи може ФОП мати найманих працівників? Так, фізособи-підприємці можуть мати найманих працівників. Відповідно, вони мусять нараховувати і виплачувати зарплату, платити з неї податки. Розглянемо, як це правильно робити і якими документами оформлювати
50

Збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д вже зареєстрували на сайті ВРУ. Розглянемо, що ці зміни означають для платників податків
766

Трудова книжка в електронному вигляді

Цифровізація змінює й таку консервативну сферу, як оформлення трудових відносин. Ще з червня 2021 року в Україні впровадили електронні трудові книжки. Як перенести дані про стаж з паперової трудової книжки до електронної трудової книжки, якими мають бути скан-копії, як зміниться порядок виходу на пенсію — про все це в огляді
61714

Як закрити ФОП онлайн: алгоритм

Електронна послуга закриття ФОП онлайн дозволяє здійснити онлайн-подання заяви про державну реєстрацію припинення фізичною особою-підприємцем її підприємницької діяльності. Про те, як закрити ФОП онлайн, — читайте у статті
12180

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді