Щоб уникнути продовольчої паніки українські порти треба розблокувати зараз

Міністр аграрної політики та продовольства України Микола Сольський заявив, що дефіцит українського зерна вже глобально позначається на всіх харчових продуктах у багатьох країнах світу. Якщо протягом найближчих місяців наші порти не розблокують, у світі може розпочатися продовольча паніка, а ціни піднімуться на 20–30%.

 

Посіви постраждали через війну: як облікувати й оподаткувати

«Наслідки збройної агресії росії на продовольчу безпеку світу є зрозумілі та очевидні. Інше питання у тому, що їх ще до кінця не відчули, бо є ще сформовані резерви. Деякі країни, як-от Китай, торік формували значно більші резерви, ніж в інші часи. Інші країни, наприклад Північної Африки та Близького Сходу, мають певні запаси зерна, але тільки до нового врожаю», – зазначив Міністр.

Щойно з кінця липня деякі країни не побачать великого нового потоку зерна з українських портів, там розпочнеться панічний настрій, бо це буде для них критично, додав він, зазначивши, що переплати на ринку є вже зараз, але поки вони не настільки болючі.

На переконання Міністра, дефіцит українського зерна позначиться глобально, адже воно необхідне, зокрема, і для виробництва багатьох продуктів ― наприклад, м’яса та яєць. Тому, якщо українські порти не розблокують і знайдуть інших логістичних шляхів, цю проблему відчують навіть ті країни, які раніше ніколи про неї не задумувалися і не стикалися. Так, за його прогнозом, м'ясо і яйця в цих країнах найближчим часом можуть подорожчати на 20–30%.

За словами Миколи Сольського, якщо раніше Україна вивозила приблизно 5 млн тонн продукції в місяць, то в березні цей показник становив лише близько 200 тис. тонн, а в квітні вдалося вивезти 1 млн 90 тис. тонн.

Мінагрополітики, Мінінфраструктури, Держпродспоживслужба, МЗС і трейдери максимально об’єднали зусилля, щоб вирішити цю проблему. Кожен зі свого боку намагається реагувати максимально оперативно, щоб спростити усі процедурні питання.

Міністр зауважив, що найбільша динаміка спостерігається на румунському напрямі. Допомагає й Польща, але її чотири порти технічно можуть опрацьовувати тільки близько 3 млн тонн зернових у рік, тобто майже вдвічі менше, ніж наші порти в місяць. Готові приймати українське зерно балтійські порти, які значно потужніші та добре розвинені інфраструктурно. Але основне питання – як доставити туди с/г продукцію.

Головна проблема з залізничним транспортом полягає в тому, що наші зерновози не проходять вузькоколійну залізну дорогу в Європі. Ми можемо використовувати тільки європейські вузькі вагони, яких є обмежена кількість.

«Крім того, треба розуміти, що рівно через два місяці піде румунська, болгарська, сербська, угорська озима пшениця, ячмінь ― від місцевих фермерів. Виникне сильна конкуренція, яка ускладнить нам можливість рухатися в цьому напрямку. Ми не зможемо попросити уряди цих країн, щоб вони відставили в бік місцевих, а обслуговували тільки нас. Зараз кінець сезону, порти мало завантажені, тому нам це допомагає», ― акцентував Микола Сольський.

За його словами, саме допомога у вивезенні агропродукції сьогодні для українського агро є питанням № 1.

За матеріалами Мінагрополітики


Боротьба триває, і наш обов'язок щодня на максимум працювати в тилу. Підтримувати Україну за будь-яких обставин, бо тільки разом — ми сила. Для вас є підтримка від редакції — до 6-ти місяців безплатного доступу до Головбух, Головбух Агро, Головбух Медицина, а також до експертно-правової системи «Експертус Головбух». Замовляйте доступ онлайн в інтернет-магазині. Якщо потрібно обговорити передплату з особистим менеджером, телефонуйте: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні). Будьмо на зв’язку щодня!


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Бронювання працівників сільгосппідприємств після 01.04.2025

Підприємства агросектора можуть отримати критичний статус, що дає змогу бронювати працівників. Зберіть документи та зверніться до Мінагрополітики чи обласної держадміністрації залежно від того, які критерії виконуєте. Якщо отримали критичність, переходьте до бронювання на Порталі Дія. Експерт пояснив, як не втратити можливість забронювати працівників
1141

Обліковий лист тракториста машиніста: для чого застосовувати та як складати

Обліковий лист тракториста-машиніста — підстава, щоб показати в бухобліку обсяг виконаних робіт, списання пального на виробничі витрати, а також нарахування оплати праці. Підкажемо, як його складати, й наведемо зразок
10394

Облік весняно-польових робіт

Аби виконати весняно-польові роботи вчасно та якісно, треба підготувати техніку, придбати посівний матеріал і доб¬рива, організувати персонал. Тримайте добірку прикладів, які допоможуть облікувати витрати на посівну кампанію
3450

Як агропідприємству оминути штрафів від Держпраці у 2025 році

У період дії воєнного стану інспектори Держпраці можуть завітати для перевірки лише в особливій ситуації. Підстави для такого раптового візиту обмежені, як і питання для перевірки. Експерт нагадує випадки, коли Держпраці може провести позапланову перевірку, і розміри трудових штрафів у 2025 році
869

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді