Бізнес пропонує зміни до процедури бронювання від мобілізації

Європейська Бізнес Асоціація звернулася до Уряду України з проханням урегулювати процедуру бронювання працівників.

Бізнес пропонує зміни до процедури бронювання від мобілізації

СПЕЦПРОЄКТ. Робота та держпідтримка бізнесу в умовах воєнного стану

КМУ 03.03.2022 прийняв постанову № 194 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану», якою впровадили відповідну процедуру.

Однак практична реалізація процедури суттєво загальмувалась через:

  • складність укласти договори на мобілізаційні завдання — органи влади погоджували бронювання 5—6 тижнів, що досить довго;
  • неузгодженість щодо формату документа, яким підтверджують таке бронювання, та необхідних віз і реквізитів на ньому;
  • проблеми з виїздом заброньованих працівників за кордон з виробничою метою попри наявність необхідних документів.

За наявною інформацією, уряд напрацьовує зміни до Постанови № 194, щоб урегулювати проблеми, які виникли впродовж «першої хвилі бронювань». Тож Європейська Бізнес Асоціація звернулася до Кабміну з проханням:

  • дозволити бронювати військовозобов’язаних, які до цього не проходили військової служби, оскільки потенційна мобілізація, наприклад, головного технолога, може повністю зупинити підприємство;
  • зафіксувати чіткий строк дії бронювання (не «до шести місяців», а «шість місяців»), оскільки створення так званої «вилки строку» може призводити до корупційних ризиків;
  • встановити чіткий строк погодження бронювань і видачі відповідних наказів і витягів;
  • скасувати необхідність повторного завірення витягів із наказів про бронювання у Територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (оскільки наказ із переліком осіб і так проходить погодження в Міноборони), а також проінформувати усі органи влади про необхідність визнати такі документи;
  • дозволити бронювати до 70% персоналу без необхідності укладати мобілізаційні завдання, яких на місцях майже немає для більшості галузей економіки;
  • діджиталізувати процес подачі документів на бронювання та створити єдиний цифровий реєстр заброньованих із доступом до нього всіх зацікавлених органів влади та підприємств.

На думку членів Європейської Бізнес Асоціації, виконання вказаних пропозицій дасть безперебійно працювати більшості підприємств, які забезпечують економічну та продовольчу безпеку держави, а також залишать достатнє вікно можливостей для проведення мобілізації.

За інформацією Європейської Бізнес Асоціації


Наші спільний опір, щоденна боротьба наших хлопців та дівчат на передовій і наша надважка робота в тилу приносить свої результати. Ворог знесилений, а ми втримуємо економіку України на гідному рівні, навіть у такі скрутні часи. Тому надаємо вам знижку в 40% для передплати фахових видань «Головбух», «Головбух Агро», «Головбух Медицина», а також до експертно-правової системи «Експертус Головбух» на рік.

Замовляйте доступ онлайн в інтернет-магазині. Якщо потрібно обговорити передплату з вашим менеджером, телефонуйте: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні). Миру нам. Тримаймо рівень!


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15151

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8203

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65710

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
33

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1540

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді