При порушенні домовленості сторін про обов’язковість скріплення договору печатками він може бути визнаний неукладеним

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Мін’юст вслід за Держпідприємництвом роз’яснив окремі питання щодо використання печаток суб’єктами господарювання приватного права

Мін’юст вслід за Держпідприємництвом роз’яснив окремі питання щодо використання печаток суб’єктами господарювання приватного права.

Зокрема, міністерство підтвердило позицію служби, що якщо сторони прописали у договорі умову про обов’язковість скріплення його печатками, але в результаті цієї умови не дотримали, то визнати договір недійсним буде не можна.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Зазначене Мін’юст пояснив тим, що порушення форми договору є двох видів:

  • порушення вимог закону щодо форми договору (наприклад, недодержання вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору — ст. 220 Цивільного кодексу України);
  • порушення домовленості сторін щодо форми договору (наприклад, обрання сторонами для письмової форми правочину обов’язковість його скріплення печатками).

Ці види порушень можуть мати різні правові наслідки. Порушення вимог закону щодо його форми може тягнути правові наслідки недійсності договору, а порушення домовленості сторін щодо форми договору — визнання такого договору неукладеним.

Щодо ж питання знищення печаток, Мін’юст визнав, що воно на сьогодні чинним законодавством не врегульовано.

Тож з огляду на це, а також те, що підприємство самостійно визначає порядок організації своєї діяльності, йому при вирішенні питання подальшого використання печаток, на думку міністерства, слід керуватися статутом як основним документом, що регулює діяльність юрособи, а також внутрішніми документами юрособи, що відповідно до компетенції прийняті її органами управління.

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image41

Статті за темою

Усі статті за темою

Меморіальні ордери в КНП: призначення, оформлення та приклади заповнення

Бухгалтерський облік базується на первинних документах, але вони містять розрізнений набір цифр, з якими неможливо далі працювати. Їх попередньо треба узагальнити й тоді постає потреба у певному реєстраційному засобі, яким може бути одна накопичувана електронна чи паперова таблиця (журнал, меморіал, книга) або ж цілий набір таких засобів. Одним варіантів є меморіальні ордери, які медзаклади-КНП отримали в спадок зі свого «бюджетного» минулого. Про них і піде мова в цьому огляді
38484

Виправлення помилок в декларації з ПДВ

У консультації про те, як виправити помилки у ПДВ-звітності. Розглянемо можливі наслідки та варіанти виправлення помилок, основні їхні види, плюси й мінуси ПДВ-декларації «Звітна нова» та уточнюючого розрахунку, а також розмір самоштрафу і пені, куди їх сплачувати та як обліковувати
144348

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді