ВАСУ погодився з рішеннями судів попередніх інстанцій про визнання протиправним та скасування припису міськради щодо усунення підприємством-позивачем порушень порядку розміщення зовнішньої реклами у місті.
Порушення полягало в розміщенні об’єктів зовнішньої реклами (виносного щита, щита на фасаді підприємства, банерного полотна) без дозволу на розміщення зовнішньої реклами, всупереч вимогам пункту 1 статті 16 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР (далі — Закон № 270). Оскаржуваним приписом підприємству запропоновано у триденний строк усунути вказані порушення шляхом демонтажу та попереджено, що у випадку невиконання цього припису в зазначений термін спеціальні конструкції будуть демонтовані з покладенням на позивача витрат, пов’язаних з демонтажем.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Проте, на думку судів, розміщені підприємством вивіски, на яких зображуються виключно знаки для товарів і послуг підприємства, які, у свою чергу, є знаками для товарів та послуг, зареєстровані відповідно до вимог чинного законодавства України в Державному реєстрі свідоцтв України на знаки для товарів по послуг, не є рекламою. А отже, не потребують отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами.
Крім того, спірні банери підприємства не є рекламою в розумінні частини 6 статті 9 Закону № 270 і підпадають під визначення вивіски чи таблички, оскільки відповідна інформація:
- розміщена на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення;є
- не містить закликів придбавати товар або послугу, що реалізується позивачем.