Фінзвітність за таксономією МСФЗ: де брати інформацію для складання
Платниками податку на прибуток визначають нерезидентів, які здійснюють господарську діяльність на території України через постійне представництво та/або отримують доходи із джерелом походження з України, та інші нерезиденти, на яких покладений обов’язок сплачувати податок у порядку, встановленому розділом ІІІ Податкового кодексу України; далі — ПК.
Для взяття на облік нерезидента (іноземної компанії, організації) подають до ДПС заяву за формою № 1-ОПН та документ, яким підтверджують повноваження представника нерезидента. У разі якщо такий документ виданий в країні реєстрації нерезидента, його необхідно легалізувати в установленому порядку, якщо інше не передбачили міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надала ВРУ та супроводжувати нотаріально засвідченим перекладом українською мовою.
На підставі вказаних у формі № 1-ОПН реєстраційних даних щодо керівника (представника) нерезидента та особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку, таких осіб відображатимуть в інформаційно-комунікаційних системах податкових органів як керівника нерезидента та особу, відповідальну за ведення його бухгалтерського та/або податкового обліку для цілей ПК.
Податкову декларацію повинен підписати керівник платника або уповноважена особа, а також особа, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до ДПС. У разі ведення бухобліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника таку податкову декларацію підписує такий керівник (пп. 48.5.1 ПК).
Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису (далі — КЕП) чи печатки платника.
Платник (автор) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням КЕП та печатки за наявності (п. 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557; далі — Порядок № 557).
Для надання права підпису е-документів іншим особам, яким делегували право підпису, платник (автор) повідомляє про таких осіб податковий орган, на обліку в якому перебуває платник (автор). Для цього направляє повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі — Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).
До Повідомлення вносять інформацію про підписувача (підписувачів), якому (яким) надають право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення:
- першими накладають КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення,
- після них — КЕП керівника;
- останньою — кваліфікована електронна печатка (за наявності) (абз. 1 п. 4 розд. ІІІ Порядку).
За необхідності подання е-документів до податкового органу, підписаних іншим сертифікатом, передбачили можливість подання інформації щодо такого сертифікату. Для цього направляють Повідомлення за кодом форми J13911(03), в якому в графі «тип підпису» обов’язкова наявність типу підпису, зокрема: Директор/Бухгалтер/Печатка.
За інформацією ДПС в Закарпатській області
Звітна кампанії з податку на прибуток вже розпочалась, тож саме час згадати всі нюанси складання декларації з прибутку. Детальний приклад заповнення річної декларації та додатків до неї, знайдете у консультації