До 1 травня громадянам — власникам земельних ділянок, слід подати заяву для застосування пільги

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Для застосування пільги із земельного податку громадянам необхідно подати заяву до 1 травня

ВРУ повинна прийняти воєнні пільги з плати за землю, податку на нерухомість

Перелік категорій фізичних осіб — власників земельних ділянок, яких звільняють від сплати земельного податку, визначили пунктом 281.1 Податкового кодексу України; далі — ПК.

Звільнення від сплати земельного податку, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених пунктом 281.2 ПК.

Від сплати податку звільняють на період дії єдиного податку четвертої групи власників земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачів за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи (п. 281.3 ПК).

Якщо фізична особа, визначена у пункті 281.1 ПК, станом на 01 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, визначених пунктом 281.2 ПК, така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до податкового органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги (п. 281.4 ПК).

Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, в якому подали таку заяву, та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги.

У разі подання фізичною особою, яка станом на 01 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, заяви про застосування пільги після 01 травня поточного року, пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.

Якщо право на пільгу у фізичної особи, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, виникає протягом календарного року та/або фізична особа, визначена у пункті 281.1 ПК, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки одного виду використання, така особа подає заяву про застосування пільги до податкового органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки протягом 30 календарних днів з дня набуття такого права на пільгу та/або права власності (п. 281.5 ПК).

Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з урахуванням вимог пункту 284.2 ПК та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги.

У разі недотримання фізичною особою вимог абзацу першого пункту 281.5 ПК пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.

Якщо право на пільгу в платника виникає протягом року, то його звільняють від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втратив це право (п. 284.2 ПК).

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

За інформацією ДПС у Закарпатській області

 

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація земель 2026: порядок проведення, документи та строки

Земля є специфічним об’єктом обліку, з яким має справу далеко не кожне підприємство. Як провести інвентаризацію землі та відобразити земельні ділянки в обліку підприємства, — у цій консультації
9165

Звіт про надходження сільськогосподарських тварин на переробні підприємства

Статистична звітність не лякає того, хто знає, як правильно її оформити та вчасно подати. У статті допоможемо розібратись з усіма тонкощами заповнення форми звіту 11-заг (квартальна) та поділимось актуальним бланком для скачування
4212

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67173

Експорт зернових: як оподаткувати ПДВ та скласти ПН

Ставка ПДВ, яку застосовують під час експорту зерна. База оподаткування, коли оплата в іноземній валюті. Визначення дати ПДВ-зобов’язань. Правила і зразок заповнення податкової накладної на експорт зерна. Алгоритм, якого слід дотримуватися, коли уряд запровадить режим експортного забезпечення. Право експортера на бюджетне відшкодування ПДВ
11108

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді