Чи обов’язково анулюється реєстрація платника ПДВ, якщо обсяг оподатковуваних операцій за попередні 12 місяців менше 300 тис. грн.

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Платник податку на додану вартість може самостійно подати заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ, якщо загальна вартість оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців була меншою 300 тис. грн.

Платник податку на додану вартість може самостійно подати заяву до податкового органу про анулювання реєстрації платника ПДВ, якщо загальна вартість оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців була меншою 300 тис. грн. та за умови сплати податкових зобов’язань з цього податку (абзац «а» пункту 184.1 Податкового кодексу України; ПК).

Тобто в зазначеному випадку платник ПДВ має право, а не обов’язок щодо скасування реєстрації платника ПДВ.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

У випадку якщо платник ПДВ отримав пропозицію від податкового органу щодо анулювання реєстрації платника ПДВ з вищенаведеної причини, він може письмово повідомити податковий орган про своє небажання анулювати таку реєстрацію.

Якщо ж платник вирішив анулювати реєстрацію платника ПДВ, то він зобов’язаний:

  • подати відповідну заяву до податкового органу;
  • повернути свідоцтво платника ПДВ (якщо отримував таке свідоцтво);
  • визнати умовне постачання залишку товарів та необоротних активів, за якими був відображений податковий кредит, та нарахувати податкові зобов’язання, які відобразити в декларації за останній звітний період.

Реєстрація платника ПДВ діє до дати її анулювання, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку.

Міндоходів щоденно оновлює на своєму веб-порталі інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду в розділі «Анульована реєстрація платників ПДВ».

Перевірити інформацію щодо реєстрації платника ПДВ чи анулювання такої реєстрації можна скориставшись базою, розміщеною на веб-порталі Міндоходів: «Реєстр платників ПДВ».

Також можна скористатись сервісом «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» для перевірки надійності Ваших ділових партнерів.

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні 2025: як розрахувати та нарахувати правильно

Як правильно нарахувати лікарняні? Що врахувати під час розрахунку, як працює електронний листок непрацездатності, що означають його статуси і коли ще можна використати паперовий — пояснюємо все
414434

Військовий збір 2025: ставки з зарплати, приклад розрахунку, штрафи

Військовий збір — це обов’язковий платіж із зарплати, який спрямовують на фінансування ЗСУ. Який військовий збір у 2025 році, як його утримувати, хто є платником, які об’єкти оподаткування, звітність і штрафи — читайте в огляді
241830

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
434849

Аліменти 2025: розмір, оподаткування, відповідальність за несплату + приклади

Який мінімальний розмір аліментів у 2025 році? Як їх обліковувати, оподатковувати, документувати? У консультації — актуальні суми, приклади оформлення та нюанси відповідальності за несплату аліментів
344521

Податкова накладна 2025: як заповнювати за актуальною формою + зразки

Платники ПДВ мають вчасно реєструвати податкові накладні навіть під час воєнного стану. Як правильно скласти податкову накладну за новою формою 2025 — у консультації з прикладами та зразками для скачування
388760

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді