Добросовісність держреєстраторів перевірятимуть по-новому

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

У новій редакції викладено Положення про здійснення державного нагляду за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, затверджене наказом Мін’юсту від 14.10.2011 № 3175/5.

Передбачено, що зазначений держнагляд здійснюється Укрдержреєстром шляхом проведення перевірок, у тому числі:

  • перевірок розгляду документів, що надійшли до державних реєстраторів, щодо проведення державної реєстрації юридичних осіб, розмір статутного (складеного) капіталу яких або їх засновників (учасників) становить понад 10 млн. грн., — на наявність підстав для залишення документів без розгляду та відмови у проведенні державної реєстрації юридичних осіб;
  • перевірок розгляду судових рішень, якими визнано неправомірним/незаконним вчинення державним реєстратором дій, та судових рішень про визнання повністю або частково недійсними рішень загальних зборів засновників (учасників) юридичної особи, що набрали законної сили, — на предмет змін у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців шляхом внесення відповідних записів.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Крім того, перевіряти роботу держреєстраторів можуть реєстраційні служби головних управлінь юстиції Мін’юсту в АР Крим та областях.

Підставою для проведення таких перевірок слугують:

  • доручення Президента України, уряду, Мін’юсту, Укрдержреєстру;
  • звернення депутатів;
  • звернення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, державних реєстраторів;
  • скарги та звернення фізичних і юридичних осіб тощо.

При цьому перевірка проводиться у формі:

  • виїзної перевірки (виїзд до реєстраційних служб за місцезнаходженням реєстраційної справи);
  • невиїзної перевірки («витребовування» та збирання інформації, необхідної для висновків про стан дотримання законодавства у сфері державної реєстрації суб’єктів господарювання).

Нове Положення діє з 18.02.2014.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
444466

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217744

Рентна плата: як розрахувати, кому та коли сплачувати

Рентна плата — це плата за використання природних ресурсів. Надра, вода, лісові ресурси, радіочастотний ресурс — усе це об’єкти рентної плати. У консультації знайдете відповіді на запитання, хто й коли має звітувати, а також дізнаєтеся, з чого складається рентна плата
10192

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
28911

Підвищення кваліфікації бухгалтерів: нові вимоги та можливості

Якщо у вашому to-do list є пункти «підвищити свій професійний рівень», «стати більш цінним фахівцем», «розвиватися професійно», Вища школа Головбуха допоможе втілити все задумане. Ваші колеги вже встигли оцінити переваги нашої школи підвищення кваліфікації для бухгалтера, спробуйте і ви!
21349

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді