Нарешті з’явилось міндоходівське Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (далі — Положення).
Запит на витяг з реєстру платників ПДВ
Розробка цього довгоочікуваного Положення викликана необхідністю привести чинні нормативно-правові акти у відповідність до законів України від 05.09.2013 № 441-VII та № 443-VII, від 24.10.2013 № 657-VII, які набрали чинності з 01.01.2014 та які, зокрема, передбачають такі новації:
- відміна свідоцтв про реєстрацію платника ПДВ (у т. ч. спецрежимника) і заміна їх на безоплатний витяг із реєстру платників ПДВ;
- право суб’єкта господарювання подавати заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ під час реєстрації бізнесу держреєстратору або в електронному вигляді до органу Міндоходів;
- добровільна реєстрація платником ПДВ без наявності будь-яких обсягів оподатковуваних операцій;
- щоденне оприлюднення даних про реєстрацію суб’єктів господарювання платниками ПДВ.
У зв’язку з наведеним Положення поповнилось новим розділом — «Порядок формування і надання витягів та довідок, оприлюднення відомостей з реєстру платників податку на додану вартість». Крім цього, з’явились нові форми:
- Запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ — форма № 1-ЗВР (додаток 11);
- Витягу з реєстру платників ПДВ — форма № 2-ВР (додаток 12);
- Запиту про отримання довідки з реєстру платників ПДВ — форма № 1-ЗДР (додаток 13);
- Довідки з реєстру платників ПДВ — форма № 1-2ДР (додаток 14).
За запитом платника податку контролюючий орган надає витяг з Реєстру безоплатно та безумовно протягом 2-х робочних днів, що настають за днем отримання такого запиту. Витяг діє до внесення змін до Реєстру платників ПДВ. Довідка оформлюється працівником контролюючого органу в разі неможливості вручити платнику ПДВ витяг у зв’язку з незнаходженням посадових осіб, відмовою прийняти такий витяг, відсутністю за місцезнаходженням (місцем проживання) платника ПДВ. Довідка разом із витягом зберігається у реєстраційній частині облікової справи платника податків.
Введено також новий журнал — Журнал обліку заяв про анулювання реєстрації платників ПДВ, до якого заноситимуться дані про розгляд заяв та анулювання реєстрації платників ПДВ. Та й саму процедуру анулювання реєстрації платника ПДВ дещо змінено. Зокрема, тепер додатковою підставою для анулювання є припинення дії договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції.
У свою чергу, зникли згадки про свідоцтва платника ПДВ (у т. ч. спецрежимника), самі їхні форми та форма заяви про засвідчення копій таких свідоцтв. Загалом нове Положення, на відміну від попереднього, включає 14 додатків (у чинному їх 12).
Слід згадати і скасування обов’язку надання суб’єктом господарювання органу доходів і зборів разом із заявою про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ (форма № 1-РС) витягу з Єдиного державного реєстру.
Нині чинне однойменне положення, затверджене наказом Мінфіну від 07.11.2011 № 1394, буде скасоване згідно з наказом Мінфіну від 22.01.2014 № 17.
Обидва накази наберуть чинності з дня їх офіційного опублікування.