«Гаряча лінія» на тему: «РРО: актуальні питання»

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Платники поспілкувалися з заступником начальника ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві Карпенко Наталією Іванівною

Днями в стінах ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві відбувся черговий сеанс «гарячої лінії». Платники поспілкувалися з заступником начальника ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві Карпенко Наталією Іванівною на тему: «РРО: актуальні питання»

Пропонуємо Вашій увазі деякі із запитань, які надійшли від платників податків.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Питання: Яка передбачена відповідальність за порушення порядку передачі електронних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків РРО?

Відповідь: Порядок і механізм передачі електронних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків Реєстраторів розрахункових операцій дротовим та бездротовим зв’язком до органів державної податкової служби, для суб’єктів господарювання, які використовують РРО, затверджено наказом Мінфіну України від 08.10.2012 № 1057.

Починаючи з 1 січня 2014 року відповідно до статті 120 Податкового кодексу України за неподання до органів Міндоходів звітності, пов’язаної із застосуванням розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО, дротовими або бездротовими каналами зв’язку застосовується штраф розміром десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — 170 гривень, а у разі повторного застосування штрафних санкцій, пов’язаних з неподанням або несвоєчасним поданням звітності протягом року, сума штрафу зростає до 1020 гривень.

Питання: Чи вважається електронний таксометр РРО?

Відповідь: Відповідно до статті 2 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» електронний таксометр — реєстратор розрахункових операцій, який додатково забезпечує попереднє програмування тарифів за проїзд та облік вартості наданих послуг з перевезень пасажирів.

Питання: Що означає «первинна реєстрація РРО»?

Відповідь: Відповідно до пункту 3 статті 3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування.

Державний реєстр РРО — це офіційний документ, у якому викладено перелік моделей реєстраторів розрахункових операцій, їх модифікацій вітчизняного та іноземного виробництва, що відповідають вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, пройшли державну сертифікацію і дозволені для застосування під час здійснення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, який затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 02.08.2013 № 317.

Державний реєстр РРО складається з двох частин. До першої частини Реєстру внесено інформацію про РРО, дозволені до первинної реєстрації.

Первинна реєстрація РРО – реєстрація РРО уповноваженими державними органами вперше щодо цього РРО. Тобто первинній реєстрації підлягають моделі (модифікації) РРО які не експлуатувалися (нові) та внесені до першої частини Державного реєстру РРО.

Інформацію про РРО, первинну реєстрацію яких заборонено, тобто перелік моделей (модифікацій) РРО які використовувались, містить друга частина Реєстру.

Питання: Наталіє Іванівно, розкажіть, будь-ласка, процедуру проведення перереєстрації РРО?

Відповідь: Для процедури перереєстрації РРО суб’єкту господарювання необхідно надати такі документи:

1. Заяву про реєстрацію РРО за формою №1-РРО (№1-РРОВ) з позначкою «Перереєстрація»;

2. Реєстраційне посвідчення за формою №-РРО (№-РРОВ);

3. Довідку про пломбування РРО (у разі внесення змін, що потребують пере пломбування касового апарату).

Відповідно до наказу Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 року № 417 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» фіскальний номер не змінюється при проведенні процедури перереєстрації РРО та зберігається до дати скасування реєстрації РРО. Таким чином, суб’єкту господарювання, який змінив місцезнаходження не потрібно звертатись до органу Міндоходів за місцем розташування господарської одиниці.

Наступним кроком є розгляд реєстраційної заяви та у разі відсутності підстав для відмови у перереєстрації РРО, приймається рішення про перереєстрацію.

Процедура перереєстрації книг ОРО у зв’язку із зміною місцезнаходження суб’єкта господарювання здійснюється аналогічно.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18709

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98467

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1042

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446162

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217762

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді