Нова та скорочена процедура повідомлення податківців про відкриття/закриття банківських рахунків платників податків

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Затверджено новий Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах (окрім депозитарних) до контролюючих органів.

Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах (окрім депозитарних) до контролюючих органів (далі — Порядок), зокрема, визначає:

  • послідовність дій банків та інших фінустанов при наданні повідомлень про відкриття або закриття рахунків платників податків — юридичних осіб (у т. ч. відкритих через їх відокремлені підрозділи), та самозайнятих фізичних осіб до контролюючих органів, в яких обліковуються платники податків;
  • форму і зміст повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінустановах;
  • перелік підстав для відмови контролюючих органів у взятті рахунків на облік.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Порядок розроблено на виконання вимог Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень» від 24.10.2013 № 657-VІІ. Нагадаємо, що цим Законом скорочено граничні строки повідомлення банками та іншими фінустановами органів Міндоходів про відкриття рахунків платників податків, а також строки повідомлення податковими органами фінустанов про взяття або відмову у взятті таких рахунків на облік.

Тепер банки повинні повідомляти контролюючі органи про відкриття або закриття рахунків платників податків не пізніше ніж на наступний робочий день з дня відкриття або закриття рахунків (замість встановлених раніше трьох робочих днів).

У такий же строк контролюючий орган зобов’язаний надіслати до фінустанови повідомлення-відповідь щодо взяття рахунку на облік або про відмову у такому взятті із зазначенням підстав для відмови.

При цьому обмін повідомленнями про відкриття/закриття рахунків платників податків здійснюється у електронному вигляді з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису з посиленими сертифікатами відкритих ключів.

Зверніть увагу: новий Порядок прийнятий на заміну Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 02.04.2012 № 426, який скасовується згідно з наказом Мінфіну від 10.01.2014 № 1.

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18709

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98467

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1042

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446150

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217762

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді