Установчі документи «іноземних агентів» перевірятимуть на відповідність закону

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Внесено зміни до Порядку підготовки та оформлення рішень щодо громадських об’єднань, затвердженого наказом Мін’юсту від 14.12.2012 № 1845/5.

Змінами вводиться окрема процедура підготовки та оформлення рішень, які приймаються за результатами розгляду реєстраційними службами питань щодо реєстрації громадського об’єднання, яке виконує функції іноземного агента (далі — громадське об’єднання — іноземний агент), прийняття повідомлень про зміни до статуту такого громадського об’єднання тощо.

Встановлено, що відповідні рішення, у свою чергу, оформлюються наказами, до яких додається правовий висновок щодо:

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

  • відповідності законам України установчих документів, поданих на реєстрацію громадського об’єднання — іноземного агента;
  • відповідності законам України та статуту, повідомлення про зміни до статуту громадських об’єднань, що набувають статусу громадського об’єднання — іноземного агента.

Погодження/непогодження на відповідність законам України зазначених правових висновків покладено на Укрдержреєстр.

Нагадаємо, що на вимогу Закону України від 16.01.2014 № 721-VІІ (чинний з 22.01.2014) громадські об’єднання, а також відокремлені підрозділи іноземних неурядових організацій, які отримують кошти чи інше майно з іноземних джерел та беруть участь у політичній діяльності, яка здійснюється на території України, зобов’язані протягом трьох місяців набути статус громадського об’єднання, яке виконує функції іноземного агента, і привести своє найменування об’єднання у відповідність до вимог законодавства.

Наказ чинний з 24.01.2014.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18712

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98487

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1046

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446511

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217794

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді