Якщо причиною відсутності правовстановлюючих документів є їх втрата або дострокове безпідставне знищення, про це потрібно скласти акт. Акти про знищення (втрату) документів доцільно скласти під час проведення річної інвентаризації.
Але, можливо, об’єкт раніше використовувався в господарській діяльності, але його балансова вартість була повністю замортизована. У такому випадку цей об’єкт потрібно дооцінити. Всі ці питання вирішує інвентаризаційна комісія, яка проводить огляд об’єкта та приймає рішення про передачу його в експлуатацію.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Комісія складає та підписує акт про (втрату) знищення документів та акт прийому-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів за встановленою формою № ОЗ-1. Перший акт довільної форми, другий — затверджено наказом Мінстату від 29.12.1995 № 352.
Акти передаються в бухгалтерію, підписуються керівником та головним бухгалтером і є підставою для введення об’єкта в експлуатацію.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 № 2658-III при проведенні переоцінки основних засобів для цілей бухгалтерського обліку та з метою оподаткування обов’язковою є оцінка майна суб’єктом оціночної діяльності.
Слід зазначити також, що без зареєстрованого права власності на такий об’єкт підприємство не зможе його продати або надати в оренду.
Права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до законодавства (п. 4 ст. 334 Цивільного кодексу України).
Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»