Робоча ситуація дня: Вводимо в експлуатацію об’єкт основних засобів

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

На території підприємства знаходиться об’єкт нерухомості (складське приміщення), на який відсутні правовстановлюючі документи. Які документи потрібно мати бухгалтеру, щоб ввести даний об’єкт в експлуатацію?

Якщо причиною відсутності правовстановлюючих документів є їх втрата або дострокове безпідставне знищення, про це потрібно скласти акт. Акти про знищення (втрату) документів доцільно скласти під час проведення річної інвентаризації.

Але, можливо, об’єкт раніше використовувався в господарській діяльності, але його балансова вартість була повністю замортизована. У такому випадку цей об’єкт потрібно дооцінити. Всі ці питання вирішує інвентаризаційна комісія, яка проводить огляд об’єкта та приймає рішення про передачу його в експлуатацію.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Комісія складає та підписує акт про (втрату) знищення документів та акт прийому-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів за встановленою формою № ОЗ-1. Перший акт довільної форми, другий — затверджено наказом Мінстату від 29.12.1995 № 352.

Акти передаються в бухгалтерію, підписуються керівником та головним бухгалтером і є підставою для введення об’єкта в експлуатацію.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 № 2658-III при проведенні переоцінки основних засобів для цілей бухгалтерського обліку та з метою оподаткування обов’язковою є оцінка майна суб’єктом оціночної діяльності.

Слід зазначити також, що без зареєстрованого права власності на такий об’єкт підприємство не зможе його продати або надати в оренду.

Права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до законодавства (п. 4 ст. 334 Цивільного кодексу України).

Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18712

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98488

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1046

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446515

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217794

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді