Робоча ситуація дня: Вводимо в експлуатацію об’єкт основних засобів

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

На території підприємства знаходиться об’єкт нерухомості (складське приміщення), на який відсутні правовстановлюючі документи. Які документи потрібно мати бухгалтеру, щоб ввести даний об’єкт в експлуатацію?

Якщо причиною відсутності правовстановлюючих документів є їх втрата або дострокове безпідставне знищення, про це потрібно скласти акт. Акти про знищення (втрату) документів доцільно скласти під час проведення річної інвентаризації.

Але, можливо, об’єкт раніше використовувався в господарській діяльності, але його балансова вартість була повністю замортизована. У такому випадку цей об’єкт потрібно дооцінити. Всі ці питання вирішує інвентаризаційна комісія, яка проводить огляд об’єкта та приймає рішення про передачу його в експлуатацію.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Комісія складає та підписує акт про (втрату) знищення документів та акт прийому-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів за встановленою формою № ОЗ-1. Перший акт довільної форми, другий — затверджено наказом Мінстату від 29.12.1995 № 352.

Акти передаються в бухгалтерію, підписуються керівником та головним бухгалтером і є підставою для введення об’єкта в експлуатацію.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 № 2658-III при проведенні переоцінки основних засобів для цілей бухгалтерського обліку та з метою оподаткування обов’язковою є оцінка майна суб’єктом оціночної діяльності.

Слід зазначити також, що без зареєстрованого права власності на такий об’єкт підприємство не зможе його продати або надати в оренду.

Права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до законодавства (п. 4 ст. 334 Цивільного кодексу України).

Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Середня зарплата для відпускних: як розрахувати у нестандартних ситуаціях + приклади

Як розрахувати середню зарплату для відпускних у складних ситуаціях? У цій статті пояснюємо, як враховувати місячні, квартальні та річні премії, як діяти, якщо у розрахунковому періоді був простій, відпустка за власний рахунок, неповний робочий тиждень або призупинення дії трудового договору. Також розглядаємо, як обчислити середню зарплату для відпускних, якщо втрачено облікові дані через війну
28

Положення про преміювання у 2025 році: зразок, структура, обов’язкові пункти

У положенні про преміювання фіксують, за які досягнення й у якому порядку працівники отримують премії. Такий документ захищає роботодавця і пояснює працівнику, коли чекати додаткової оплати. У статті — структура положення, обов’язкові формулювання, типові помилки та зразок на 2025 рік
39371

Нарахування розрахункових при звільненні у 2025 році: як і що виплатити працівнику

У день звільнення роботодавець повинен провести остаточний розрахунок із працівником та виплатити йому всі належні суми. Цей матеріал — покроковий гід для бухгалтера: як підготувати наказ, розрахувати всі виплати й правильно оформити розрахунковий листок
126469

Відрядження за кордон 2025: як оформити, провести в обліку та не порушити правила виїзду

У 2025 році відрядження за кордон потребує особливої уваги: і через воєнний стан, і через нові обмеження на виїзд. У цьому матеріалі — як правильно оформити закордонне відрядження, які документи підготувати, як обліковувати витрати та добові, а також які обмеження і дозволи діють під час війни. Усе — з прикладами й поясненнями для бухгалтера
300938

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді