Міндоходів роз’яснює процедуру реєстрації в податкових органах книг обліку розрахункових операцій

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Порядок реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затверджений наказом ДПА від 01.12.2000 № 614, втратив чинність з 18.10.2013

Порядок реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій (книг ОРО) і розрахункових книжок, затверджений наказом ДПА від 01.12.2000 № 614 (далі — Порядок № 614), втратив чинність з 18.10.2013. З цієї дати діє Порядок реєстрації та застосування РРО, затверджений наказом МДЗ від 28.08.2013 № 417 (далі — Порядок № 417). Суб’єкти господарювання у зв’язку із завчасним придбанням примірників книг ОРО за попередньою формою та/або відсутністю книг ОРО нової форми звертаються до органів доходів і зборів для реєстрації книг ОРО, форму яких затверджено Порядком № 614.

Щоб уникнути скарг суб’єктів господарювання, Міндоходів вважає за необхідне приймати до реєстрації книги ОРО, форму яких затверджено Порядком № 614.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Перед реєстрацією книги ОРО суб’єкт господарювання вносить на титульну сторінку:

  • книги ОРО на РРО — інформацію про модель і заводський номер зовнішнього модему РРО (при його наявності у РРО), назву та адресу господарської одиниці;
  • книги ОРО на господарську одиницю — інформацію щодо місцезнаходження/місця проживання суб’єкта господарювання.

Такі доповнення на титульній сторінці книги ОРО засвідчуються підписом посадової особи та печаткою відповідального підрозділу податкового органу.

Якщо суб’єкт господарювання заповнює розділи книги ОРО за формою, встановленою Порядком № 417, до внесення відповідних змін до чинного нормативно-правового акту, він враховує наступне.

У розділі 3 «Облік розрахункових квитанцій» книги ОРО на РРО у графі «Номер фіскальних чеків за контрольною стрічкою» вносять дані першого фіскального чека на початок робочого дня і дані останнього фіскального чека перед виходом РРО з ладу, в графі 3 «Початок використання» і в графі 4 «Закінчення використання» вказуються дата, час і серія, номер розрахункової квитанції. У розділі «Облік розрахункових квитанцій та руху готівки» книги ОРО на господарську одиницю:

  • у графі 3 «Сума готівки» заповнюють інформацію про службове внесення та службову видачу;
  • в графу 4 «Сума розрахунків» вносять дані про загальну суму розрахунків і за ставкою ПДВ 20%.
додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18718

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98496

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1049

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446608

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217806

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді