Що нового у міндоходівському порядку реєстрації у Державному реєстрі фізосіб — платників податків

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Міндоходів затвердило власне Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків

Міндоходів затвердило власне Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків (далі — Державний реєстр), яке визначає порядок:

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

  • реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі та окремому реєстрі Державного реєстру (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника);
  • внесення відомостей про зміни даних до Державного реєстру та окремого реєстру Державного реєстру;
  • надання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника податків);
  • внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру або відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта;
  • повідомлення фізичних осіб — суб’єктів персональних даних про мету збору персональних даних у Державному реєстрі.

Положенням також встановлюється порядок отримання відомостей із Державного реєстру та вводиться новий журнал — Журнал надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про джерела/суми виплачених доходів та утриманих податків.

Крім цього, оновлено форми:

  • облікової картки фізичної особи — платника податків;
  • повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
  • заяв про зміну даних, що вносяться до Облікової картки або Повідомлення;
  • даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру та відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, що вносяться до паспорта громадянина України;
  • документа, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі;
  • інших документів, пов’язаних із реєстрацією фізичних осіб у Державному реєстрі.

Правила реєстрації фізосіб у Державному реєстрі за новим Положенням майже не зазнали змін порівняно з правилами, встановленими в попередньому мінфінівському Положенні. Проте новим Положенням розширено та уточнено перелік документів, що посвідчують особу громадянина України (доповнено тимчасовим посвідченням громадянина) та іноземця і особи без громадянства.

Загалом нове Положення, на відміну від свого попередника, багато уваги приділило ще й процедурі реєстрації іноземців та осіб без громадянства: текст поповнився уточненнями та доповненнями з цього питання.

Разом із засвідченими відповідно до законодавства перекладами документів, виданими не українською мовою, контролюючі органи вимагатимуть додатково й копії цих перекладів. Самі ж переклади повертатимуться пред’явнику.

Нове Положення усунуло неясності щодо строку продовження реєстрації. Так, за будь-яких підстав для такого продовження він становитиме 10 робочих днів. У попередньому ж документі в деяких випадках такий строк не вказувався.

Зверніть увагу, що попереднє положення, затверджене наказом Мінфіну від 06.11.2012 № 1147, скасовується наказом Мінфіну від 10.12.2013 № 1048.

Наказ МДЗ № 779 та наказ Мінфіну № 1048 наберуть чинності з дня їх офіційного опублікування.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18723

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98499

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1050

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446684

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217820

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді