Повідомляємо податковий орган про свою фактичну адресу, відмінну від юридичної

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Який документ потрібно подати платнику податків до податкового органу, щоб повідомити про фактичну адресу здійснення своєї господарської діяльності, відмінну від юридичної?

Який документ потрібно подати платнику податків до податкового органу, щоб повідомити про фактичну адресу здійснення своєї господарської діяльності, відмінну від юридичної?

Відповідно до пункту 63.3 Податкового кодексу України (ПК) платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в податкових органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

А тому платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних податкових органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, податкові органи за місцезнаходженням таких об’єктів у порядку, встановленому Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 (далі — Порядок № 1588).

Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі — об’єкти оподаткування), є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.

Повідомляти про об’єкти оподаткування платнику податків згідно з пунктом 8.4 Порядку № 1588 слід за формою № 20-ОПП, яка подається протягом 10 робочих днів після його реєстрації, створення чи відкриття до податкового органу за місцезнаходженням такого об’єкта.

У зазначеному випадку повідомлення за формою № 20-ОПП підприємство має подати до податкового органу протягом 10 робочих днів з дати оформлення договору купівлі-продажу, оренди чи іншого документа на право володіння, користування або розпорядження об’єктом оподаткування.

Якщо у платника податків об’єкт оподаткування виникає на території іншої адміністративно-територіальної одиниці та іншого податкового органу, де він не перебуває на обліку, то він повинен стати в такому податковому органі на облік як за неосновним місцем обліку.

Відповідно, форма № 20-ОПП подається в інший податковий орган тільки після (або одночасно) з реєстрацією платника податків за неосновним місцем обліку.

Відповідно до пункту 7.2 Порядку № 1588 для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов’язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об’єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню чи пов’язані з оподаткуванням, подати до відповідного податкового органу реєстраційну заяву за формою № 1-ОПП (для юридичних осіб і відокремлених підрозділів) або за формою № 5-ОПП (для самозайнятих осіб) з позначкою «облік за неосновним місцем обліку».

Відповідно до пункту 7.3 Порядку № 1588 податковим органом за неосновним місцем обліку платнику податків може бути видане Повідомлення про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою № 16-ОПП, строк дії якого обмежується бюджетним роком. Видачу такого повідомлення відповідний податковий орган здійснює на письмовий запит платника податків протягом двох робочих днів після надходження звернення від платника податків.

Порядок заповнення форми № 20-ОПП

У форму № 20-ОПП, яка подається вперше, заносяться відомості щодо всіх об’єктів, наявних у платника у власності, користуванні, оренді, зберіганні тощо. Щодо кожного об’єкта заповнюється окремий рядок форми.

Наприклад, платник податків, який орендує приміщення, у повідомленні за формою № 20-ОПП зазначає:

  • графа «Код ознаки надання інформації» — «1» (при первинному наданні інформації про об’єкти оподаткування);
  • графа «Тип об’єкта оподаткування» — «приміщення»;
  • графа «Найменування об’єкта оподаткування» — прокреслюється;
  • графа «Місцезнаходження об’єкта оподаткування» — зазначається адреса;
  • графа «Стан об’єкта оподаткування» — «орендується»;
  • графа «РРО» — прокреслюється;
  • графа «Наявність патентів, ліцензій, дозволів» — прокреслюється (за їх відсутності).

Зверніть увагу, що за порушення строку подання повідомлення за формою № 20-ОПП (протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єкта оподаткування або об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням або через який провадиться діяльність), а також за подання повідомлення за формою № 20-ОПП з помилками чи у неповному обсязі статтею 117 ПК передбачено відповідальність у вигляді накладення штрафу на:

самозайнятих осіб у розмірі 170 грн.;

юридичних осіб та їх відокремлені підрозділи — 510 грн.

Неусунення таких порушень або ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої було застосовано штрафи за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на:

  • самозайнятих осіб у розмірі 340 грн.;
  • юридичних осіб та їх відокремлені підрозділи — 1020 грн.
Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»
додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18729

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98519

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1052

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
446769

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217837

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді