Фізособа-незалежник може вести облік доходів і витрат в Електронному кабінеті

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару

Фізособа-незалежник може вести облік доходів і витрат в Електронному кабінеті

Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.

Типова форма, за якою здійснюють облік доходів і витрат фізичні особи – підприємці і фізособи, які провадять незалежну професійну діяльність (далі — Типова форма) та Порядок її ведення (далі — Порядок) затвердив Мінфін наказом від 13.05.2021 № 261.

Так, у разі ведення обліку доходів і витрат в е-формі засобами Електронного кабінету самозайнята особа зобов’язана отримати кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді. Після отримання самозайнятою особою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа така особа здійснює операції з ведення обліку доходів і витрат відповідно до Податкового кодексу України безкоштовно (п. 5 розд. І Порядку).

Вхід до Електронного кабінету здійснюйте за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua).

Роботу в приватній частині Електронного кабінету здійснюйте після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Меню «Облік доходів і витрат» приватної частини Електронного кабінету надає можливість вести електронну форму обліку доходів і витрат (далі — Електронна форма обліку).

Записи здійснюйте щодо доходів та витрат за Типовою формою через режим «Облік доходів і витрат».

Електронну форму обліку зберігайте протягом 3 років. Для перегляду може обрати будь-який з минулих років.

З інформацією щодо ведення Електронної форми обліку можна ознайомитися в меню «Облік доходів і витрат» розділу «Допомога» Електронного кабінету.

Зокрема, в Електронній формі обліку допускається виправлення помилок або коригування.

При редагуванні помилкових записів, самозайнята особа має вводити правильне значення. Але:

  • якщо інформацію вносите у той же день, коли допустили помилку, то відкоригується поточний запис;
  • якщо ж інформацію коригуєте на наступний день, або пізніше, то у Е-формі обліку створиться новий запис. У ньому буде відображено тільки відносне значення різниці між значенням, яке було внесено раніше, та поточним записом. Новий рядок буде виділено рожевим кольором.

За інформацією ДПС в Одеській області

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

КВЕДи для ФОП у сфері торгівлі: які і як обрати

Під час реєстрації ФОП, які і інші суб’єкти господарювання, мають зазначати ті види діяльності, якими вони збираються займатися. Обрати правильний код за Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД) від Держстату — не мати потім проблем з податковою. Роз’яснюємо про КВЕД, які потрібні підприємцям під час оптової та роздрібної торгівлі товарами
228

ФОП-єдинник перевищив ліміт: чи потрібно застосовувати РРО

Чи є зараз ліміт доходу для ФОП, який дозволяє не встановлювати РРО/пРРО? Чи можна ФОП не встановлювати РРО/пРРО, якщо клієнти розраховуються безготівково — платіжними картками, зокрема через систему WayForPay, LiqPay чи подібні?
4120

ЄСВ для ФОПів у 2026 році: хто сплачує, хто звільнений і який розмір внеску

Питання сплати ЄСВ для ФОПів у 2026 році знову стає актуальним. Воєнна пільга, яка звільняла підприємців від внеску за себе, не діятиме. Тож ФОПам доведеться повернутися до повних нарахувань — окрім тих, хто має законні підстави для звільнення. Розбираємо, хто у 2026 році сплачуватиме ЄСВ, кого звільнять, і який буде мінімальний внесок
3859

Допомога по частковому безробіттю 2025: хто має право та як оформити

Скорочення чи повна зупинка виробництва, зменшення обсягів замовлень — все це може бути причиною зниження розміру зарплат працівників, а у підприємців — скорочення доходу. Є спосіб компенсувати такі втрати — це допомога по частковому безробіттю. На яких умовах її надають, як її розрахувати та отримати, облікувати та оподаткувати — у консультації
12039

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді