Фізособа-незалежник може вести облік доходів і витрат в Електронному кабінеті

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару

Фізособа-незалежник може вести облік доходів і витрат в Електронному кабінеті

Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.

Типова форма, за якою здійснюють облік доходів і витрат фізичні особи – підприємці і фізособи, які провадять незалежну професійну діяльність (далі — Типова форма) та Порядок її ведення (далі — Порядок) затвердив Мінфін наказом від 13.05.2021 № 261.

Так, у разі ведення обліку доходів і витрат в е-формі засобами Електронного кабінету самозайнята особа зобов’язана отримати кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді. Після отримання самозайнятою особою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа така особа здійснює операції з ведення обліку доходів і витрат відповідно до Податкового кодексу України безкоштовно (п. 5 розд. І Порядку).

Вхід до Електронного кабінету здійснюйте за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua).

Роботу в приватній частині Електронного кабінету здійснюйте після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Меню «Облік доходів і витрат» приватної частини Електронного кабінету надає можливість вести електронну форму обліку доходів і витрат (далі — Електронна форма обліку).

Записи здійснюйте щодо доходів та витрат за Типовою формою через режим «Облік доходів і витрат».

Електронну форму обліку зберігайте протягом 3 років. Для перегляду може обрати будь-який з минулих років.

З інформацією щодо ведення Електронної форми обліку можна ознайомитися в меню «Облік доходів і витрат» розділу «Допомога» Електронного кабінету.

Зокрема, в Електронній формі обліку допускається виправлення помилок або коригування.

При редагуванні помилкових записів, самозайнята особа має вводити правильне значення. Але:

  • якщо інформацію вносите у той же день, коли допустили помилку, то відкоригується поточний запис;
  • якщо ж інформацію коригуєте на наступний день, або пізніше, то у Е-формі обліку створиться новий запис. У ньому буде відображено тільки відносне значення різниці між значенням, яке було внесено раніше, та поточним записом. Новий рядок буде виділено рожевим кольором.

За інформацією ДПС в Одеській області


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

ФОП з найманими працівниками: як нарахувати і виплатити зарплату

Чи може ФОП мати найманих працівників? Так, фізособи-підприємці можуть мати найманих працівників. Відповідно, вони мусять нараховувати і виплачувати зарплату, платити з неї податки. Розглянемо, як це правильно робити і якими документами оформлювати
58

Збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д вже зареєстрували на сайті ВРУ. Розглянемо, що ці зміни означають для платників податків
774

Трудова книжка в електронному вигляді

Цифровізація змінює й таку консервативну сферу, як оформлення трудових відносин. Ще з червня 2021 року в Україні впровадили електронні трудові книжки. Як перенести дані про стаж з паперової трудової книжки до електронної трудової книжки, якими мають бути скан-копії, як зміниться порядок виходу на пенсію — про все це в огляді
61724

Як закрити ФОП онлайн: алгоритм

Електронна послуга закриття ФОП онлайн дозволяє здійснити онлайн-подання заяви про державну реєстрацію припинення фізичною особою-підприємцем її підприємницької діяльності. Про те, як закрити ФОП онлайн, — читайте у статті
12186

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді