Удосконалять роботу СЕА реалізації пального та спирту етилового

На сайті ДПС оприлюднили законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового та удосконалення адміністрування акцизного податку»

Удосконалять роботу СЕА реалізації пального та спирту етилового

Основна мета проєкту Закону:

  • удосконалення системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі — СЕА РПСЕ) в частині відображення в СЕА РПСЕ власників пального для виявлення фіктивних операцій;
  • посилення контролю за сплатою акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового.

Наразі відповідно до норм Податкового кодексу України (ПК) в СЕА РПСЕ не відображаються власники пального, що не забезпечує належного контролю за обігом пального та уможливлює проведення фіктивних операцій з пальним.

Крім того, чинні норми ПК не запобігають безпідставному користуванню лімітами в СЕА РПСЕ, на які платник може зареєструвати акцизні накладні.

Функціонування СЕА РПСЕ побудовано виключно на підставі документів, які складаються розпорядниками акцизних складів. У випадку формування схемного податкового кредиту з ПДВ наразі не виключена можливість реєструвати акцизні накладні на неіснуючі обсяги пального, які:

  • одночасно реалізовані за готівку іншим споживачам

або

  • на зареєстрованому акцизному складі відсутні резервуари та/або немає достатньої їх місткості для зберігання пального.

Контролюючі органи наразі не мають достатнього законодавчого інструментарію аби завадити вказаним порушенням, у тому числі щодо приведення даних про обсяги пального в СЕА РПСЕ до фактичних залишків пального на акцизному складі.

Також у чинних нормах ПК відсутня відповідальність у разі встановлення таких порушень.

На сьогодні акцизний склад реєструється за заявницьким принципом і не передбачає попереднє отримання ліцензії на операції зі спиртом етиловим, реєстрації резервуарів та лічильників на них. Це призводить до обліку в СЕА РПСЕ акцизних складів, які фактично не знаходяться за адресою або на яких відсутні введені в експлуатацію резервуари (тобто ємності, до яких можна завантажувати спирт). Скасувати реєстрацію таких акцизних складів можливо лише за заявою розпорядника, що дозволяє їм продовжувати функціонувати.

Тому є необхідність прийняття законодавчих змін до ПК в частині:

  • відображення в СЕА РПСЕ власників пального для виявлення фіктивних операцій;
  • посилення контролю за сплатою акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового.

Проєкт Закону передбачає такі основні зміни до ПК, зокрема:

  • відображення в СЕА РПСЕ власників пального задля забезпечення належного контролю за обігом пального. При переході права власності на пальне, що знаходиться в акцизному складі, від одного суб’єкта господарювання до іншого складається акцизна накладна, в тому числі щодо пального, що знаходиться на зберіганні на акцизному складі;
  • можливість за результатами перевірки за рішенням контролюючого органу привести у відповідність ліміти обсягів пального та спирту етилового в СЕА РПСЕ, на які платник може зареєструвати акцизні накладні, до фактичних обсягів пального та спирту етилового на акцизному складі;
  • встановлення відповідальності за здійснення суб’єктами господарювання зберігання пального або спирту етилового без реєстрації платником акцизного податку. Також у разі виявлення в ході перевірок фактичних обсягів пального або спирту етилового, які не відповідають даним СЕА РПСЕ, при відсутності документального підтвердження отримання/реалізації пального або спирту етилового;
  • виключення необхідності щомісячного подання податкових декларацій з акцизного податку при операціях переобладнання вантажних транспортних засобів, у легкові автомобілі, а також імпортерами електричної енергії;
  • необхідність подання разом з декларацією з акцизного податку довідки про загальні обсяги отримання, імпорту та використання за звітний календарний місяць товарів, які використовуються як сировина при виробництві пального, та про залишки таких товарів і пального задля контролю за виробництвом та обігом пального з огляду на обсяги отриманої непідакцизної сировини.

За інформацією ДПС


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Історичне збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д ухвалила ВРУ. Розглянемо, що для платників податків наразі відомо
2741

Ставки акцизного податку на пальне, акцизний склад, проміжні продукти: вересневі зміни

Тримайте інформацію про ставки акцизного податку на пальне, що діють із 1 вересня, та новий критерій, коли не виникає акцизний склад. Про всі нововведення за Законом № 3878 читайте в огляді експерта
933

Акцизний податок 2024

Про акциз, особливості його нарахування за основними групами підакцизних товарів (алкоголь, тютюнові вироби, паливо, легкові автомобілі), оновлення щодо підакцизних товарів, акциз у роздрібних торговців тютюновими виробами, втрату підакцизних товарів в умовах воєнного стану – у цьому огляді
98555

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді