Загальні положення про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку регулюються статтею 56 Податкового кодексу України; далі — ПК. Зокрема передбачили, що протягом шести місяців з дати закінчення строку, платник має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності); п. 56.3 ПК.
Проте дані норми не поширюються на порядок оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ПН/РК в ЄРПН).
Оскарження рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН здійснюють у порядку, що визначив Кабмін з урахуванням особливостей. Зокрема скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН комісією центрального органу ДПС, протягом:
- 10 календарних днів (к. дн.), наступних за днем отримання такої скарги, якщо платник, який подав скаргу, не виявив бажання взяти участь у розгляді скарги;
- 30 к. дн., наступних за днем отримання такої скарги, якщо платник, який подав скаргу, виявив бажання взяти участь у розгляді скарги (п. 56.23 ПК).
Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, про неврахування таблиці даних платника ПДВ, про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника (далі — Порядок розгляду скарги), затвердив Кабмін постановою від 11.12.2019 № 1165. Порядку розгляду скарги механізм подання та розгляду скарг, зокрема щодо рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Скарга подається платником ПДВ протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня (п. 3 Порядку розгляду скарги).
Коли платникові ПДВ не вдається розблокувати реєстрацію ПН в адміністративному порядку, єдиним шляхом вирішення проблеми залишається суд. Юрист проаналізувала судові рішення останнього року. Дізнайтеся, якуаргументацію наводили платники податків у справах, де суди ухвалили рішення на їх користь
Якщо платник подав скаргу з порушенням строків її подання таку скаргу не приймають, а платнику в автоматичному режимі надсилають відповідну квитанцію. Така квитанція є підтвердженням неприйняття скарги для розгляду.
Із 03 січня 2023 року відновили перебіг строків подання та розгляду скарги на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, передбачених підпунктом 56.23.3 ПК (Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» від 13.12.2022 № 2836-IX).
Нормами Порядку розгляду скарги не передбачили подання клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку, в тому числі з копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності).