Повертаєте орендований основний засіб: чи враховувати витрати на суму недоамортизованого поліпшення

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

При визначенні фінрезультату у витратах враховуйте недоамортизовану частину ремонту орендованого основного засобу

Повертаєте орендований основний засіб: чи враховувати витрати на суму недоамортизованого поліпшення

Методологічні засади формування у бухгалтерському обліку інформації про оренду необоротних активів та її розкриття у фінансовій звітності регулюються нормами:

  • Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 14 «Оренда», затвердженого наказом Мінфіну від 28.07.2000 № 181;
  • Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку основних засобів, затвердженими наказом Мінфіну від 30.09.2003 № 561; далі — Методрекомендації № 561.

Затрати орендаря на поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція), що приводять до збільшення майбутніх економічних вигод, які первісно очікувалися від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів. Такі затрати зараховують до складу основних засобів як первісну вартість нового об’єкта підгрупи 2.7 класифікації основних засобів, наведеної в пункті 7 Методрекомендацій № 561 (абз. 2 п. 4 розд. IІ НП(С)БО 14, п. 21 Методрекомендацій № 561).

Об’єкт основних засобів перестає визнаватися активом (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок продажу, ліквідації, безоплатної передачі, нестачі, остаточного псування або інших причин невідповідності критеріям визнання активом (абз. 1 п. 41 Методрекомендацій № 561).

Фінансовий результат до оподаткування збільшується, зокрема на суму залишкової вартості окремого об’єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, у разі ліквідації або продажу такого об’єкта та відповідно зменшується на суму залишкової вартості окремого об’єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної з урахуванням положень статті 138 Податкового кодексу України (ПК), у разі ліквідації або продажу такого об’єкта (абз. 4 п. 138.1 та абз. 3 п. 138.2 ПК).

Вимоги пунктів 138.1 — 138.3 ПК не застосовують до операцій з активами з права користування за договорами оренди (п. 138.4 ПК). Актив з права користування — визнаний орендарем згідно з вимогами МСФЗ актив, який представляє право орендаря використовувати базовий актив протягом строку оренди (пп. 14.1.1-2 ПК).

Отже, при визначенні фінансового результату до оподаткування у витратах враховується недоамортизована частина ремонту орендованого основного засобу по закінченню договору оперативної оренди.

При визначенні об’єкта оподаткування платник — орендар на підставі положень абзацу четвертого пункту 138.1 та абзацу третього пункту 138.2 ПК має збільшити фінансовий результат на суму недоамортизованої частини витрат на ремонт/поліпшення орендованих основних засобів, визначеної відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, та зменшити фінансовий результат на суму недоамортизованої частини витрат на ремонт/поліпшення орендованих основних засобів, визначеної з урахуванням положень статті 138 ПК.

За інформацією ДПС у Запорізькій області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Списання основних засобів

Як оформити списання (ліквідацію) основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
271327

Облік основних засобів: проводки

Основні засоби — це матеріальні активи зі строком використання більше 1 року. Найчастіше саме вони займають найбільшу питому вагу в балансі підприємства та мають найбільшу вартість. Облік основних засобів має свою специфіку, про це і розповімо. Також наводимо бухгалтерські проведення з обліку основних засобів
86479

Податкові різниці

Розрахунок податку на прибуток передбачає врахування податкових різниць. Що це таке, де і як їх рахувати, чи всі платники податку на прибуток застосовують податкові різниці — розбираємо
11518

Дефектний акт: зразок

Розглядаємо, що таке дефектний акт, наводимо зразок дефектного акту та аналізуємо законодавчі правила, за якими дефектний акт слід використовувати у будівництві
108349

Форма ведення обліку товарних запасів ФОП: як організувати

Товарний облік — звична річ для ФОПів. Та чи впевнені ви, що організували облік товарних запасів в усіх необхідних випадках? Проаналізуємо нормативку, наголосимо на документації, розберемо практичні ситуації
48835

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді