Звернення для ініціювання перевірки роботодавець подає у письмовому вигляді (п. 4 ст. 5 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV).
Порядок проведення особами, уповноваженими правлінням Пенсійного фонду України, перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності затвердив Кабмін постановою від 03.03.2023 № 185.
Перевірки здійснюють уповноважені посадові особи територіального органу Пенсійного фонду або уповноважені лікарі, перелік яких затверджує правління Пенсійного фонду.
Крім звернення роботодавця, підставами перевірки листків непрацездатності також є:
- виявлення невідповідностей через ризик-орієнтований моніторинг електронного реєстру листків непрацездатності Пенсійним фондом;
- повідомлення від Національної служби здоров’я України про виявлені невідповідності у медичному висновку;
- звернення застрахованої особи щодо обґрунтованості виданого їй лікарняного;
- запити правоохоронних органів та рішення суду.
Результати перевірки листка непрацездатності зазначає уповноважена посадова особа територіального органу Пенсійного фонду у довідці про перевірку обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності. Протягом трьох робочих днів з дати формування довідки її надсилають суб’єкту звернення та безпосередньо керівнику (уповноваженій особі) суб’єкта господарювання:
- рекомендованим листом з повідомленням про вручення
та/або
- через електронний кабінет чи іншу інформаційну систему, користувачами якої є відповідний територіальний орган Пенсійного фонду України та суб’єкт господарювання.