Як правильно оформити найманого працівника та які податки сплачувати

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Податківці підготували корисну листівку, в якій навели приклад розрахунку податків за найманого працівника

Як правильно оформити найманого працівника та які податки сплачувати

ДПС зауважує, роботодавець, який наймає працівника на роботу зобов'язаний його офіційно працевлаштувати. Для цього необхідно:

  • укласти з найманим працівником трудовий договір (контракт, угоду):
    • при укладенні усного трудового договору необхідно отримати від особи добровільну згоду у вигляді заяви про прийняття на роботу.
    • розмір заробітної плати визначають за згодою сторін, але не нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати (з 1 квітня 2024 року — 8 000 грн);
  • видати наказ про прийняття на роботу працівника;
    • подати до ДПС повідомлення про прийняття працівника на роботу, за місцем обліку платника, через Електронний кабінет платника (форму повідомлення затвердив Кабмін постановою від 17.06.2015 № 413).

При виплаті місячної зарплати роботодавець зобов'язаний з нарахованої зарплати утримати та перерахувати до бюджету:

tg_4.png

Приклад. При нарахуванні зарплати в розмірі 15 000 грн роботодавець має утримати з працівника ПДФО (18%) — 2 700 грн, військовий збір (5%) — 750 грн та виплатити працівнику 11 500 грн. Окрім того, роботодавець за найманого працівника має щомісячно сплачувати із зарплати ЄСВ у розмірі 22%, але не менше мінімального страхового внеску (8 000 грн × 22% = 1 760 грн). Із зарплати 15 000 грн необхідно сплатити 3 300 грн ЄСВ.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15255

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8217

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65772

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
72

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1549

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді