Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Яким чином в декларації з ПДВ відобразити розрахунок коригування до податкової накладної

Яким чином в декларації з ПДВ відобразити розрахунок коригування до податкової накладної

До якого рядка декларації з ПДВ вноситься розрахунок коригування до податкової накладної, отриманий від постачальника товарів?

Відповідно до пункту 18 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 01.11.2011 №1379 (далі — Порядок №1379), у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань відповідно до статті 192 ПК постачальник товарів/послуг виписує розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі — розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Згідно з пунктом 20 Порядку №1379 на підставі вказаного розрахунку отримувач товарів/послуг здійснює коригування податкового кредиту відповідно до статті 192 ПК (за умови дотримання положень законодавчих актів щодо віднесення сум до податкового кредиту) з обов’язковим відображенням зазначених коригувань у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (з від’ємним чи позитивним значенням).

Згідно з Порядком заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженим наказом Мінфіну від 25.11.2011 №1492 (далі — Порядок №1492), продавець коригування податкових зобов’язань відображає в рядку 8 Декларації з ПДВ (рядок 8.1 (+ чи -) + рядок 8.2 (+ чи -)).

Покупець відображає коригування податкового кредиту в рядку 16 Декларації з ПДВ (сума значень рядків (16.1 (+ чи -) + 16.1.2 (+ чи -) + 16.2 + 16.3 + 16.4 (+ чи -)).

Згідно з пунктом 3.9 Порядку №1492 у рядку 8.1 відображається збільшення або зменшення обсягів постачання та відповідно податкових зобов’язань, що здійснюється відповідно до статті 192 ПК. У рядку 8.1.1 відображається збільшення або зменшення обсягів постачання, по яких не нараховувався податок на додану вартість.
При заповненні цих рядків обов’язковим є подання Додатку 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість (Д1)» до Декларації з ПДВ (далі — додаток Д1), який заповнюється в розрізі контрагентів та розрахунків коригування до податкових накладних.

У рядку 8.2 вказуються суми збільшення податкових зобов’язань, що виникають у зв’язку з нецільовим використанням товарів, увезених у пільговому режимі.

Згідно з пунктом 4.5 Порядку №1492 у рядку 16 відображається:

  • коригування обсягів придбання податкового кредиту, який було включено у рядок 10.1 Декларації з ПДВ (р.16.1);
  • збільшення або зменшення обсягів придбання, за якими не нараховувався податок на додану вартість (р.16.1.1);
  • коригування обсягів придбання та податкового кредиту, який було включено у рядок 15.1 Декларації з ПДВ (р.16.1.2). Значення цього рядка враховується при коригуванні податкового кредиту після перерахування частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року операцій та перерахування частки використання необоротних активів в оподатковуваних операціях за результатами 12, 24 і 36 місяців;
  • коригування згідно обсягів придбання, за якими податок на додану вартість не включався до податкового кредиту і які було включено у рядок 15.2 Декларації з ПДВ (р.16.1.3);

При цьому слід пам’ятати, що дані рядки заповнюються лише за умови подання додатку Д1.

Звертаємо увагу, якщо підприємство, наприклад, використовує спеціальну податкову декларацію, скорочену чи декларацію переробного підприємства, то суми коригування зазначаються в рядках 6 та 12 цих декларацій з відповідним заповненням необхідних складових (р. 12.1–12.4).

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Де знайти журнал «Головбух» і як читати його в системі

Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
27

ФОП на загальній системі 2026: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
791344

Самозайняті особи: облік та оподаткування

Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
25439

Перевищення ліміту доходу ФОП у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
6137

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50540

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді