Подали заяву 1-ПДВ: чи має надходити друга квитанція
Запитання
Чи повинна надходити платнику друга квитанція при поданні реєстраційної заяви платника ПДВ (1-ПДВ) (код форми J/F1310111)?
Відповідь
Порядок реєстрації платником ПДВ регламентований статтею 183 Податкового кодексу України (ПК) та розділом ІІІ Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 14.11.2014 № 1130 (далі — Положення № 1130).
Будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника податку на додану вартість за формою № 1-ПДВ. Таку заяву подає технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (ст. 183 Податкового кодексу України та п. 3.5 розд. ІІІ Положення № 1130).
За результатами розгляду реєстраційної заяви платника ПДВ протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви контролюючий орган:
- відмовляє в реєстрації особи як платника ПДВ за наявності підстав, визначених пунктом 183.8 ПК;
- звертається до особи з пропозицією надати нову заяву про реєстрацію (із зазначенням підстав неприйняття попередньої) відповідно до вимог пункту 3.9 Положення № 1130;
- вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію особи як платника податку відповідно до вимог пункту 183.9 ПК.
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до вимог пункту 42.6 ПК та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі — Порядок № 557).
Платник створює електронні документи, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557.
Для формування та надсилання документів звітності в електронній формі платник може використовувати обране на власний розсуд програмне забезпечення, у тому числі:
- інформаційно-комунікаційну систему «Електронний кабінет» (вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua)
та
- безкоштовне Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».
У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюють його автоматизовану перевірку (п. 5 розд. ІI Порядку № 557).
У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, повідомляють про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляють про неприйняття електронного документа із зазначенням причин. У такому випадку другу квитанцію не формують (п. 8 розд. ІІ Порядку № 557).
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа (п. 9 розд. ІІ Порядку № 557).
В другій квитанції зазначають:
- реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа;
- результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття; реєстраційний номер;
- дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції.
Якщо особа обрала спосіб взаємодії з контролюючими органами в електронній формі через електронний кабінет, друга квитанція, у тому числі відмова в реєстрації або пропозиція надати нову заяву про реєстрацію надсилає контролюючий орган до електронного кабінету. Якщо особа не визначила спосіб взаємодії з контролюючими органами, відмову в реєстрації або пропозицію надати нову заяву надсилають на електронну адресу, з якої надійшла реєстраційна заява (п. 3.10 розд. ІІІ Положення № 1130).