Погашення податкового боргу у зв’язку з початком операції Об’єднаних сил

69

Запитання

Чи діють положення п.п. 38.2 п. 38 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ в частині застосування норм ст.ст. 87 – 101 ПКУ щодо погашення податкового боргу платників податків у зв’язку з початком операції Об’єднаних сил?

Відповідь

Відповідно до п.п. 2 п.п. 38.2 п. 38 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на період проведення антитерористичної операції (далі – АТО) для платників податків, місцезнаходженням (місцем проживання) яких станом на 14 квітня 2014 року була тимчасово окупована територія та/або територія населених пунктів на лінії зіткнення і які станом на 01 січня 2017 року не змінили своє місцезнаходження (місце проживання) із зазначених територій на іншу територію України, зупиняється застосування норм, зокрема ст.ст. 87 – 101 ПКУ щодо погашення податкового боргу платників податків.

Згідно з абзацами п’ятим – сьомим п.п. 38.2 п. 38 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ норми п.п. 38.2 п. 38 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ не застосовуються:

  • з дати реєстрації зміни місця проживання фізичною особою – платником податків і переселення на іншу територію України на постійне місце проживання, місце проживання внутрішньо переміщеної особи та проведення реєстраційної дії щодо зміни місця проживання фізичної особи – підприємця;
  • з дати реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи на іншу територію України.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Абзацом п’ятим п.п. 38.1 п. 38 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ визначено, що термін «період проведення АТО» вживається у п. 38 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ у значенні, наведеному в Законі України від 02. вересня 2014 року № 1669-VIІ «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі – Закон № 1669).

Відповідно до частини першої ст. 1 Закону № 1669 період проведення АТО – час між датою набрання чинності Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення АТО або військових дій на території України.

Пунктом 8 частини четвертої ст. 13 Закону України від 18 січня 2018 року № 2268-VIII «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» (далі – Закон № 2268) внесено зміни до ст. 3 Закону України від 20 березня 2003 року № 638-IV «Про боротьбу з тероризмом», згідно з якою АТО може здійснюватися одночасно із відсіччю збройної агресії в порядку ст. 51 Статуту Організації Об’єднаних Націй та/або в умовах запровадження воєнного чи надзвичайного стану відповідно до Конституції України та законодавства України.

Тобто, передбачені законодавством заходи із забезпечення національної безпеки і оборони у Донецькій та Луганській областях не передбачають припинення військових дій, спрямованих на відсіч збройної агресії у межах правового режиму АТО, а лише змінюють формат протистояння збройній агресії.

У зв’язку з прийняттям Закону № 2268 Комітетом Верховної Ради з питань податкової та митної політики створено робочу групу, за результатами роботи якої підготовлено проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо відносин, пов’язаних із здійсненням заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях)», яким пропонується внести зміни, зокрема, до п. 38 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ щодо поширення особливостей адміністрування податків, які застосовувались під час проведення АТО, на період проведення операції Об’єднаних сил.

У той же час слід зазначити, що за відсутність у публічному доступі офіційної інформації з приводу зазначеного та відповідних нормативно-правових актів, у ДФС, яка не є розпорядником зазначеної інформації, відсутні законодавчі підстави для її роз’яснення.

ЗІР, категорія 134.10

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Господарський кодекс: скасування, вплив на бізнес і перспективи

У консультації роз’яснимо, за які новації у видах юросіб, управлінні об’єктами державної та комунальної власності проголосували депутати. Верховна Рада скасувала Господарський кодекс і внесла зміни до низки інших нормативних актів. Проаналізуємо, як це вплине на бізнес
2484

Штатний розпис 2025: зразок для скачування

Дізнайтеся, як скласти штатний розпис у 2025 році за новими вимогами: актуальний бланк, приклад заповнення та пояснення з підказками. Що буде зі штатним розписом після 28 серпня 2025 року, коли Господарський кодекс піде в архів? Час прощатися? Розбираємося
82033

Відпустка без збереження зарплати: скільки можна брати та в яких випадках

Відпустка без збереження заробітної плати — законна можливість тимчасово припинити роботу без оплати. Її беруть за сімейними обставинами, під час навчання, у разі переїзду, хвороби рідних або в особливих ситуаціях, визначених законом. У 2025 році діють як загальні правила, так і спеціальні норми для воєнного стану
129

Наказ про відрядження 2025: правила оформлення та зразок

Наказ про відрядження працівника — це документ, без якого службову поїздку офіційно не визнають. Розповідаємо, що обов’язково зазначити в такому наказі, як оформити відрядження в Україні та за кордоном і де скачати актуальний зразок
128

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120256