Грошові внески до статутного капіталу від засновників-нерезидентів

5507

Запитання

Чи може нерезидент внести грошові кошти для поповнення статутного капіталу через касу підприємства чи банку?

Відповідь

Іноземні інвестори можуть брати часткову участь у підприємствах, створених спільно з українськими юридичними та фізичними особами, або придбавати частки діючих підприємств (ст. 3 Закону України «Про режим іноземного інвестування» від 19.03.1996 № 93/96-ВР; далі — Закон № 93/96).

Іноземні інвестиції можна здійснювати, зокрема, іноземною валютою, яку вважають конвертованою НБУ, та валютою України (ст. 2 Закону № 93/96). Вносять такі інвестиції відповідно до Положення про порядок іноземного інвестування в Україну, затвердженого постановою Правління НБУ від 10.08.2005 № 280 (далі — Положення).

Так, іноземні інвестиції в Україну у грошовій формі дозволяється провадити у гривні та іноземній валюті винятково першої групи Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління НБУ від 04.02.1998 № 34 (п. 1.3 Положення).

Розрахунки за об’єкти інвестування слід проводити винятково через рахунки, відкриті в уповноважених банках (п. 2.2 Положення).

Як визначено в пункті 2.1 Положення, іноземний інвестор може внести інвестицію у один із таких способів:

  • перерахувати іноземну валюту з-за кордону безпосередньо на поточний рахунок резидента;
  • відкрити інвестиційний рахунок і перерахувати на нього іноземну валюту з-за кордону для подальшої інвестиції. Якщо іноземну інвестицію проводять у гривні, іноземну валюту з інвестиційного рахунку продають і зараховують на інвестиційний рахунок кошти від її продажу у гривні, а надалі перераховують їх на поточний рахунок резидента.

А от фізична особа — нерезидент має перераховувати кошти в іноземній валюті та у гривні з власного поточного рахунку фізичної особи — нерезидента в уповноваженому банку на свій інвестиційний рахунок для подальшої інвестиції.

Інвестиційні рахунки відкривають нерезидентам-інвесторам в уповноважених банках України відповідно до пункту 1.8 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління НБУ від 12.11.2003 № 492.

Тож іноземні інвестиції у грошовій формі не можна проводити через каси підприємств і банків.

Експертно-правова система «Експертус Головбух»

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок звільнення працівника: як діяти бухгалтеру

Без бухгалтера у разі звільнення працівника не обійтись. Він має знати і причину звільнення і дату припинення трудових відносин. А все тому, щоб правильно і вчасно розрахуватись із працівником. Розглянемо, як вплинув воєнний стан на порядок звільнення працівників
382126

Семінари та вебінари для бухгалтерів 2025: який обрати?

Бухгалтерські семінари та вебінари ― це можливість для бухгалтера швидко опанувати новації законодавства, дізнатися рішення для специфічних робочих ситуації, а також обмінятися досвідом в бухгалтерській спільноті. Які семінари для бухгалтерів невдовзі відбудуться ― в огляді
34153

Допомога по частковому безробіттю 2025: хто має право та як оформити

Скорочення чи повна зупинка виробництва, зменшення обсягів замовлень — все це може бути причиною зниження розміру зарплат працівників, а у підприємців — скорочення доходу. Є спосіб компенсувати такі втрати — це допомога по частковому безробіттю. На яких умовах її надають, як її розрахувати та отримати, облікувати та оподаткувати — у консультації
11480

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
99658

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
218944