ФОП дохід отримав в одному місяці, а витрати в іншому: як заповнити типову форму обліку доходів/витрат
Запитання
Яким чином ФОП заповнює Типову форму, якщо дохід отримав в одному місяці, а витрати, пов’язані з його отриманням поніс у наступному місяці?
Відповідь
⚡ Усе про ФОПМінфін наказом від 13.05.2021 № 261 затвердив:
- Типову форму, за якою здійснюють облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями і фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність (далі — Типова форма);
- Порядок ведення типової форми (далі — Порядок № 261).
На підставі первинних документів за підсумками робочого дня, впродовж якого отримали дохід/понесли витрати, роблять записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати (п. 1 розд. І Порядку № 261).
У Типовій формі відображають:
У графі 2 |
|
У графах 5—10 | Інформацію про документально підтверджені витрати, що пов’язані з господарською діяльністю |
Зокрема, у графі 6 Типової форми відображають придбані товарно-матеріальні цінності, які реалізували/використали під час:
- виробництва продукції/товарів чи надання робіт/послуг;
- провадження незалежної професійної діяльності.
Тож за підсумком дня ФОП-загальник на підставі первинних документів заповнює Типову форму наступним чином, зокрема:
- графу 2 — на дату фактичного отримав дохід від госпдіяльності;
- графу 6 — на дату, коли фактично поніс витрат.
За інформацією ДПС у Харківській області
Фізособи, зокрема громадяни України, які через війну зараз мешкають за кордоном, шукають способів провадити підприємницьку діяльність як ФОПи в Україні. Експерти системи "Експертус Головбух" на прикладі конкретних робочих ситуацій підкажуть, як правильно організувати таку діяльність, уникнути подвійного оподаткування та інших негативних наслідків