Посада бухгалтера відсутня в штатному розписі: хто вестиме бухоблік

Держпраці пояснила, що не можна зобов’язати працівника виконувати обов’язки за посадою, якої не передбачили штатним розписом, та нараховувати йому відповідні доплати.

reestr_koro_1702.jpg

Робота до 60 годин на тиждень: як встановити й оплачувати нову норму

Штатний розпис — це документ, що встановлює структуру підприємства, штат і посадові оклади працівників. У ньому зазначають:

  • назви посад;
  • чисельність персоналу;
  • оклади за кожною посадою.

Керівник підприємства наказом затверджує штатний розпис, що визначає кількість працівників кожної професії, з розподілом штатних одиниць за структурними підрозділами підприємства.

Працівникам, які виконують не лише свою основну роботою за трудовим договором, а й додаткову роботу за іншою професією/посадою або обов’язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від основної роботи, — доплачують за суміщення професій/посад або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника (ст. 105 Кодексу законів про працю України (КЗпП)). Розміри доплат установлюють на умовах, що передбачили у колдоговорі.

Тож неможливо покласти на працівника обов’язки за посадою, якої не передбачили штатним розписом, і здійснювати відповідні доплати.

Власник підприємства самостійно обирає форму організації бухобліку:

  • ввести до штату підприємства посаду бухгалтера
  • створити бухгалтерську службу на чолі з головбухом;
  • користуватися послугами спеціаліста з бухобліку, який зареєструвався як підприємець та провадить підприємницьку діяльність без створення юрособи;
  • доручити на договірних засадах вести бухоблік централізованій бухгалтерії, підприємству, суб’єкту підприємницької діяльності, самозайнятій особі, які провадять діяльність у сфері бухобліку або аудиторської діяльності;
  • самотужки вести бухоблік і складати звітність.

Винятком є лише підприємства, які мають оприлюднювати звітність. Вони зобов’язані створити бухгалтерську службу на чолі з головбухом, до складу якої входять не менше двох осіб.

За інформацією ГУ Держпраці у Дніпропетровській області


Сильна підтримка — сильна Україна! Це звичайно про нас із вами. Ми опинилися в невідомому досі для нас становищі. Тому щоб ви та ваша компанія залишалася у робочій колії, пропонуємо підтримку. Зекономте на передплаті фахових видань «Головбух», «Головбух Агро», «Головбух Медицина», а також до експертно-правової системи «Експертус Головбух».

Обговоріть передплату з вашим менеджером: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні) або напишіть у чат. Миру нам.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Держбюджет 2025

19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
645

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
82352

Бухгалтерська довідка: коли та як складати

Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
88036

Послуги кейтерингу: облік та організація

Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
3137

Облікова політика підприємства

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
90668

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді