Стосовно заходів з детінізації діяльності суб'єктів електронної комерції у Верховній Раді зареєсторовано проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про захист прав споживачів» та деяких законодавчих актів України.
Детінізація електронної комерції
Зазначений проект має за мету:
- По - перше, з метою реалізації та захисту прав споживачів запровадження чіткої ідентифікації конкретного продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт , послуг. Забезпечення можливості здійснення контрольних заходів по дотриманню вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами електронної комерції.
- По - друге, на порушення вимог, стосовно оприлюднення інформації, що має бути доведена до покупців (споживачів) товарів , робіт, послуг запровадження механізмів реагування з боку державних органів шляхом призупинення доступу до відповідних Інтернет - сайтів.
В сфері електронної комерції запровадження таких механізмів дозволить створити рівні конкурентні умови для господарської діяльності. А ще , що є дуже важливо, буде сприяти неможливості продажу товарів (робіт, послуг) дистанційним способом, в тіні без будь - якої відповідальності для продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції.
Втрата первинних документів через руйнування офісу
Законопроектом пропонується внести ряд змін до Закону України «Про захист прав споживачів» та до Закону України «Про електронну комерцію» для вирішення вищевказаних проблем.
Пропонується внести зміни в частині захисту прав споживачів, якими передбачається:
- Приведення до норми питання про обов'язкове доведення до споживачів інформації про продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг передбаченої Законом України «Про електронну комерцію». За відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію або продавця (у випадках, визначених Законом України «Про електронну комерцію») підвищення суми штрафних санкцій.
- Відповідно до закону України «Про електронну комерцію» надання Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів повноважень продавцям (виконавцям, постачальникам) товарів, робіт, послуг видавати приписи про усунення порушень, що стосується інформації, яка підлягає оприлюдненню.
- У випадках, визначених Законом України «Про електронну комерцію» надання повноважень на прийняття рішень про призупинення доступу до веб-сайту (чи іншого засобу представлення інформації як в мережі Інтернет, так і в інших інформаційно - комунікаційних системах) Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Як спростити зустрічну звірку
Пропонується внести зміни в частині відносин електронної комерції:
- З метою однозначної ідентифікації продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції доповнення переліку обсягу інформації, яка має бути доведена до учасників відносин в сфері електронної комерції.
- У випадку розміщення на одному веб - сайті (чи іншому засобі представлення інформації як в мережі Інтернет, так і в інших інформаційно - комунікаційних системах) інформації про товари (роботи, послуги) двох та більше продавців (постачальників, виконавців) - запровадження обов'язку чіткої ідентифікації кожного продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції товарів.
- У випадку порушення вимог стосовно обсягу інформації, яка має бути доведена до учасників відносин у сфері електронної комерції, на підставі відповідного рішення Держпродспоживслужби, що прийнято після направлення відповідного припису продавцю (виконавцю, постачальнику) товарів, робіт, послуг (якщо такого можливо встановити) в сфері електронної комерції, та тільки у випадку невиконання такого припису - врегулювання механізму призупонення доступу до веб - сайту (чи іншого засобу представлення інформації як в мережі Інтернет, так і в інших інформаційно - комунікаційних системах).
- У випадку порушення вимог стосовно обсягу інформації, що має бути доведена до учасників відносин в сфері електронної комерції, на підставі відповідного рішення Держпродспоживслужби, прийнятого після направлення відповідного припису продавцю (виконавцю, постачальнику) товарів, робіт, послуг (якщо такого можливо встановити) в сфері електронної комерції, та тільки у випадку невиконання такого припису - врегулювання механізму призупинення доступу до веб - сайту (чи іншого засобу представлення інформації як в мережі Інтернет так ів інших інформаційно - комунікаційних системах).
- У випадку порушення вимог стосовно обсягу фнформації, що має бути доведена до учасників відносин в сфері електронної комерції, на підставі відповідного рішення Держпродспоживслужби, прийнятого без направлення припису, тільки у випадку, якщо продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг неможливо встановити через засоби представлення інформаці - врегулювання механізму призупинення до веб - сайту (чи іншого засобу представлення інформації як в мережі Інтернет, так і в інших інформаційно -комунікаційних системах).
Для суб'єктів електронної комерції у випадках, визначених Законом однозначне врегулювання питання застосування реєстраторів розрахункових операцій. А також однозначне врегулювання питання стосовно видання покупцю (споживачу) розрахункових документів, та документів, що свідчать про перехід права власності на товар прдавцями (постачальниками, виконавцями) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції.
У випадках встановлених Законом, за незабезпечення постачальником послуг проміжного характеру, що надає доступ до мережі Інтернет та інших інформаційно -телекомунікаційних систем, запровадження відповідальності у вигляді штрафних санкцій, призупинення доступу до веб - сайту (чи іншого засобу представлення інформації як в мережі Інтернет, так і в інших інформаційно - комунікаційних системах0.
Запровадження норм стосовно здійснення контролю за дотриманням вимог Закону України «Про електронну комерцію»
Комплекс заходів, що спрямовані на детінізацію діяльності продавців (постачальників, виконавців) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції пропонує вжити цей законопроєкт, без суттєвих змін для суб'єктів спрощеної системи оподаткування. Добросовісним суб'єктам оподаткування потрібно буде лише доповнити перелік інформації про свою діяльність декількома новими позиціями. З боку контролюючих органів передбачені всі необхідні запобіжники від можливого необгрунтованого прийняття рішень. На першому етапі передбачається лише внесення припису про усунення порушень Закону.
Жодні інші заходи на першому етапі не застосовуються . Тільки у випадку невиконання такого припису продавцями (постачальниками, виконавцями) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції настане можливість застосування заходів реагування на протиправну діяльність, що продовжується, у вигляді призупинення доступу до відповідних Інтернет-сайтів.
Нова податкова накладна: що чекає на бухгалтера з 1 грудня
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"