Робоча ситуація дня

Зміна старих кодів КВЕД на нові

Зміна старих кодів КВЕД на нові 

Яка процедура зміни старих кодів КВЕД на нові? 

У зв’язку із заміною Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2005 (далі — КВЕД-2005) на нову Класифікацію видів економічної діяльності ДК 009:2010 (далі — КВЕД-2010) всі юридичні особи та фізичні особи — підприємці з 01.01.2012 повинні привести свої коди КВЕД-2005 у відповідність до нових.

Незважаючи на те, що чинність КВЕД-2005 припиняється 31.12.2012, державну реєстрацію новостворених юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців необхідно проводити з видами економічної діяльності виключно за КВЕД-2010. Зміна видів діяльності проводиться безоплатно.

Нюанси переходу на нові КВЕДИ роз’яснено у листі Держкомстату від 30.12.2011 №14/3-12/636 та у листі Державної реєстраційної служби України від 27.04.2012 №84/21-12-7.2.

Юридичними особами для держреєстрації зміни КВЕД подаються такі документи:

  • реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР (форма №4);
  • реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи (форма №3) та пакет документів відповідно до вимог статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 15.05.2003 №755-IV — у випадку необхідності внесення змін до установчих документів юридичної особи у зв’язку із змінами видів економічної діяльності.

Після держреєстрації змін до установчих документів юридична особа надає в податкову інспекцію лист про те, що підприємство змінило вид діяльності, до якого додається копія нової довідки зі статистики.

Фізичні особи — підприємці подають реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до відомостей про фізичну особу — підприємця, які містяться в ЄДР (форма №11). Вона містить поле «зміна видів діяльності, що здійснює фізична особа — підприємець». Форми №4 та №11 затверджено наказом Мін’юсту від 14.10.2011 №3178/5.

Для спрощення процедури зміни кодів КВЕД органами статистики для суб’єктів господарювання створено спеціалізований сервіс, за допомогою якого можливий підбір нового коду КВЕД. Отже, щоб змінити код КВЕД, суб’єкту господарювання необхідно:

  • зайти на сайт (http://kved.ukrstat.gov.ua/index.html) і ввести старий код КВЕД, який вказано в довідці зі статистики. На моніторі висвітиться новий КВЕД, в якому зазначено види діяльності. Порівняти види діяльності і, за потреби, вибрати нові;
  • підготувати форму №4 для реєстрації в держреєстратора, до якої додається довіреність (паспорт представника юридичної особи);
  • звернутися наступного дня до органу статистики для включення відомостей до ЄДРПОУ про зміну кодів КВЕД та отримати нову довідку з ЄДРПОУ;
  • після отримання довідки заповнити форму 1-ОПП, додати до неї копію цієї нової довідки, довіреність (паспорт представника) та подати ці документи до податкової інспекції за місцем реєстрації;
  • подати копію довідки зі статистики до Пенсійного фонду за місцем реєстрації для внесення змін до бази Пенсійного фонду.

Заповнення форми №4.

Форма №4 заповнюється у двох примірниках, один з яких зі штампом держреєстратора подається до органу статистики для оформлення нової довідки з ЄДРПОУ. Заповнюються тільки ті реквізити, за якими є зміни (в нашому випадку КВЕД). Роздруковуються всі сторінки, у т. ч. порожні. У формі №4 у відповідних розділах зазначається така інформація:

І. Відомості про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб —підприємців.

Зазначається код, організаційно-правова форма (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо) і назва.

II. Перелік змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців (необхідне відмітити).

Ставиться позначка («V» чи «+») у колонці напроти рядка «Зміна видів економічної діяльності видами економічної діяльності з їх переліку, зазначеними у статуті юридичної особи».

III. Відомості про юридичну особу з урахуванням змін.
У рядку «Види економічної діяльності юридичної особи» заповнюються такі дані:
види діяльності за КВЕД 2005, що вписуються з мінусом у колонці «Викл.»;
види діяльності за КВЕД 2010, що вписуються з плюсом у колонці «Вкл.».

Заповнення форми №11.
Для заповнення форми №11 також необхідно зайти на сайт (http://kved.ukrstat.gov.ua/index.html), знайти старі види діяльності, зіставити їх, вибрати нові, скопіювати новий КВЕД і назву.
Заповнюється форма №11 таким чином:

  • виключно великими буквами українського алфавіту вказується повна назва всіх видів діяльності, які були зареєстровані раніше за КВЕД 009:2005, ставиться позначка («V» чи «+») у колонці «Викл.». Тобто відзначаються види діяльності, які потрібно виключити;
  • вказуються види діяльності, які потрібно зареєструвати згідно з новим КВЕД і ставиться позначка («V» чи «+») у колонці «Вкл.».


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15338

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8225

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65830

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
86

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1555

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді