Що потрібно знати про нову форму заяви-розрахунку

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Із 01.10.2018 почне діяти нова форма заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соцстрахування.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Оновлений документ доповнили інформацією про вид зайнятості, страховий стаж, пільги постраждалих на ЧАЕС, додатковими даними листка непрацездатності. Форму заяви-розрахунку розширили, щоб попередньо контролювати, чи правильно нараховані суми матеріального забезпечення. Це дасть змогу не перевіряти роботодавців за фактом уже профінансованих виплат.

ФСС або його відділення після надходження заяви-розрахунку перевірятиме наведену в ній інформацію, зокрема:

  • правильність нарахування виплат;
  • наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • дані про сплату ЄСВ.

За потреби ФСС може надіслати запит страхувальнику щодо уточнення інформації, наведеної у заяві-розрахунку. Якщо виявить помилки та/або недостовірні відомості, заяву-розрахунок поверне страхувальнику з рекомендаціями їх усунути.

Заяву-розрахунок роботодавець подає, щоб надати працівникам такі види матеріального забезпечення:

  • допомогу по тимчасовій непрацездатності (в т. ч. догляд за хворою дитиною);
  • допомогу по вагітності та пологах;
  • допомогу на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві);
  • допомогу по тимчасовій непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;
  • виплату за тимчасового переведення потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу;
  • відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних із цим ритуальних послуг.

Також із 01.10.2018 можна буде подати заяву-розрахунок в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису. Щоб подавати заяви-розрахунки, повідомлення про виплату коштів застрахованим особам і звітність про використання коштів ФСС в електронному вигляді, страхувальники мають укласти відповідні договори.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
448265

Листок непрацездатності з помилкою: як оформити відсутність працівника

Лікарняний із помилкою? Таке трапляється навіть у медзакладах. Але як бути бухгалтеру: як правильно оформити відсутність працівника, якщо лікарняний виправити не можна? У консультації даємо готове рішення
25179

Страховий стаж 2025: що це та як правильно його обчислити

Роботодавець зобов'язаний правильно визначити страховий стаж, адже відповідає за це і перед працівником, і перед ПФУ. Адже від цього показника залежить розмір соцвиплат. Щоб не довелося платити за помилки, з’ясуємо, як визначити страховий стаж працівникові, підприємцю або фізособі, що виконує роботи за цивільно-правовими договорами
71256

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді