14 травня 2019 року Шостим апеляційним адміністративним судом прийнято постанову у судовій справі № 826/8917/17, визнано нечинною постанову КМУ «Про деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 26.04.2017 № 295 (далі — Постанова № 295).
- Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю;
- Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю.
Виконавчі органи міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад не можуть здійснювати заходи державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю у будь-яких формах.
Державна регуляторна служба провела брифінг з цього питання. Результат зустрічі: Держпраці можуть здійснювати держнагляд (контролю) за додержанням законодавства про працю виключно відповідно Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі – Закон № 877). Але це можливо після того, як КМУ затвердить критерії, за якими оцінюватимуть ступінь ризику від провадження господарської діяльності, а також затвердять уніфікований акт. Підприємці повинні знати хто і що у них перевірятиме. Це стосується планових заходів. Позапланові заходи державного нагляду (контролю) можливі з підстав, визначених частиною першою статті 6 Закону № 877.
Цікаву позицію озвучують деяку юристи. Скасування постанови № 295 може потягнути за собою появу судових позовів, ініційовані підприємцями, до яких застосовувалися норми постанови № 295. Перспективі перемоги підприємців високі!
Державна регуляторна служба України