Податкову накладну складає філія: що врахувати

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Якщо фактичну поставку товарів (послуг) здійснюють відокремлені філії, виникають певні труднощі при складанні податкових накладних (далі — ПН).

Для таких випадків є спеціальний механізм, у рамках якого головне підприємство може надати своїм філіям права щодо складання та реєстрації ПН.

Право складати ПН можна надати філії (або структурному підрозділу), якщо така філія самостійно здійснює поставку товарів/послуг та здійснює розрахунки з постачальниками/покупцями (споживачами).

Увага! Можливість філії здійснювати поставку та проведення розрахунків маєте закріпити в положенні про філію.

Порядок надання філії прав щодо складання та реєстрації ПН такий:

  1. підприємство видає наказ про надання філії прав щодо складання та реєстрації ПН;
  2. кожній філії присвоюють окремий числовий номер;
  3. маєте повідомити податковий орган за місцем реєстрацій підприємства (форма повідомлення — згідно з додатком 2 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 28.01.2016 № 21). Таке повідомлення подають щорічно на початку року — разом із декларацією за перший звітний (податковий) період року (тобто разом з декларацією по ПДВ за січень або І квартал);
  4. отримуйте додатково для філії засоби ЕЦП (або КЕП) та надайте податковому органу за місцем реєстрації підприємства їх посилені сертифікати.

Філії можуть складати окремі ПН з моменту видання підприємством відповідного наказу.

Як нарахувати і сплатити ЄСВ БЕЗ ШТРАФІВ

Щоб ідентифікувати філію зазначайте додаткову інформацію в полях, передбачених для реквізитів ПН, а саме:

Реквізит ПН

Особливості заповнення

«Номер філії постачальника (продавця)»

Зазначають числовий номер філії. Якщо ПН складає головне підприємство, номер філії не проставляють.

«Постачальник (продавець)»

Зазначають найменування головного підприємства і через кому — назва філії

ЕЦП

На ПН, складені філією, ЕЦП накладається у такому порядку (БЗ 101.16):

- перший — ЕЦП посадової особи, якій делеговано право підпису ПН/РК;

- другий — ЕЦП, за правовим статусом прирівняний до печатки підприємства

Якщо підприємство має кілька торгівельних точок, на кожній з яких розрахункові операції проводять через окремі РРО, платник ПДВ може самостійно прийняти рішення стосовно правил, за якими він складатиме щоденні ПН:

  • окремі ПН за показниками Z-звітів кожного РРО;

або

  • одну «підсумкову» за день ПН за сумою показників усіх РРО.

Якщо торгівельна точка офіційно має статус філії, якій надали право складати ПН, зазначений принцип працює в межах філії. Тобто, в ПН зазначайте номер і найменування філії, а чи складати одну «підсумкову» ПН до всіх РРО, закріплених за цією філією, чи на кожний РРО окремо, — вирішує підприємство.

За матеріалами Офісу великих платників податків Державної податкової служби

Податкову накладну складає філія: що врахувати
Наталія ТОВЧЕНИК,експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ
ДФС вкотре змінила критерії ризиковості податкових накладних і розрахунків коригування до них. А також зняла тавро «ризиковий» з новачків — платників ПДВ, які зареєструвалися менше ніж три місяці тому.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13279

Розрахунок коригування до податкової накладної: як скласти

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
952231

Єдиний реєстр податкових накладних

Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
35087

Податкова накладна 2026: приклад заповнення

Платники ПДВ мають вчасно реєструвати податкові накладні навіть під час воєнного стану. Як правильно скласти податкову накладну за новою формою 2026 — у консультації з прикладами та зразками для скачування
456325

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді