Мінекономрозвитку оприлюднив проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до Порядку здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю».
ЗРАЗОК СКАРГИ щодо результатів інспектування і припису СКАЧАТИ
Згідно проєкту підставами для перевірки є:
1) звернення працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю;
2) звернення фізичної особи, стосовно якої порушено правила оформлення трудових відносин;
3) рішення суду;
4) рішення керівника органу контролю про проведення інспекційних відвідувань, прийняте за результатами аналізу інформації, отриманої із засобів масової інформації, інших джерел, доступ до яких не обмежений законодавством, у тому числі на підставі інформації:
- посадових осіб органів державного нагляду (контролю), правоохоронних органів про виявлені в ході виконання ними повноважень ознак порушення законодавства про працю щодо неоформлення та/або порушення порядку оформлення трудових відносин;
- ДПС та її територіальних органів про:
- невідповідність кількості працівників роботодавця обсягам виробництва (виконаних робіт, наданих послуг) до середніх показників за відповідним видом економічної діяльності;
- факти порушення законодавства про працю, виявлені в ході здійснення повноважень;
- факти провадження господарської діяльності без державної реєстрації у порядку, встановленому законом, як суб’єкта господарювання;
- Пенсійного фонду України та його територіальних органів про:
- роботодавців, в яких стосовно працівників відсутнє повідомлення про прийняття на роботу;
- роботодавців, в яких протягом місяця кількість працівників, що працюють на умовах неповного робочого часу, збільшилась на 20 і більше відсотків;
- фізичних осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами в одного роботодавця більше року;
- роботодавців, в яких 30 і більше відсотків фізичних осіб працюють на умовах цивільно-правових договорів;
- роботодавців із чисельністю 20 і більше працівників, в яких протягом місяця відбулося скорочення на 10 і більше відсотків працівників;
5) доручення Прем’єр-міністра України;
6) звернення Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини;
7) запит народного депутата;
8) невиконання вимог припису інспектора праці.
У проєкті постанови визначено, що перед реєстрацією інспекційного відвідування роботодавця, щодо якого впродовж попередніх 6 календарних місяців здійснювали інспекційні відвідування, керівник органу контролю (інша уповноважена ним посадова особа) вивчає питання про доцільність його проведення. Тобто можливо, що інспекційного відвідування не буде, якщо роботодавця нещодавно перевіряли.
Перелік прав роботодавця поповнився правом оскаржувати припис та/або вимогу інспектора праці.
Наразі діє норма за якою у разі виконання припису в установлений у ньому строк заходи до притягнення роботодавця до відповідальності не вживають. В проєкті дана норма відсутня.