Юрособи зобов’язані оновити інформацію про кінцевих бенефіціарів

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Як уникнути криміналу через чорну зарплату: 3 ТОП-ПОРАДИ

Згідно з прикінцевими та перехідними положеннями, юридичні особи, зареєстровані до набрання чинності Закону від 06.12.2019 № 361-IX, подають держреєстратору інформацію про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності протягом трьох місяців з дня набрання чинності нормативно-правового акту, яким затвердять форму та зміст структури власності.

Юрособи зобов’язані оновити інформацію про кінцевих бенефіціарів

Кінцевий бенефіціарний власник — будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив (контроль) на діяльність клієнта та/або фізичну особу, від імені якої проводить фінансову операцію.

Ознакою здійснення прямого вирішального впливу на діяльність є безпосереднє володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25% статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи.

Разом з тим, у Законі визначили, що юридичні особи мають:

  • підтримувати інформацію про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності в актуальному стані;
  • оновлювати її та повідомляти державного реєстратора про зміни протягом 30 робочих днів з дня їх виникнення;
  • подавати державному реєстратору документи, що підтверджують ці зміни.

Якщо зміни у структурі власності та інформації про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи відсутні, юридичні особи зобов’язані повідомляти держреєстратора про відсутність таких змін при проведенні державної реєстрації будь-яких змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР.

Якщо юрособа виявила неповноту або неточності чи помилки у раніше наданій держреєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності, вона не пізніше трьох робочих днів з дня їх виявлення повторно направляє відкориговані відомості.

Щоб підтвердити відомості про кінцевого бенефіціарного власника щорічно, починаючи з наступного року з дати державної реєстрації юридичної особи, протягом 14 календарних днів потрібно подавати такі документи:

1. Заяву про підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника;

2. Структуру власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;

3. Витяг, виписку чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи-нерезидента в країні її місцезнаходження (якщо засновником юридичної особи є юридична особа-нерезидент);

4. Нотаріально засвідчену копію документа, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи, для фізичної особи — нерезидента та, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, для фізичної особи — резидента.

За неподання або несвоєчасне подання держреєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи або про його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи накладають штраф на керівника юридичної особи або особу, уповноважену діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), від 1000 до 3000 НМДГ (17000—51000 грн).

Закон набирає чинності з 28.04.2020.

Закон України від 06.12.2019 № 361-IX

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Перевищення лімітів у єдинників у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Якими є ці ліміти, як перерахувати ліміт при перебуванні у спецгрупі єдиного податку, коли застосовується ліміт доходу, як рахувати дохід для ліміту, які наслідки перевищення ліміту та що робити після такого перевищення — у консультації
6127

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50537

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75814

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13256

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді