Як СПФМ-небанківським установам подавати інформацію про фіноперації — рекомендації Держфінмоніторингу

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ФІНМОНІТОРИНГ: ЯК УБЕРЕГТИСЯ ⏩

Держфінмоніторинг надала рекомендації щодо подачі з 28.04.2020 суб'єктами первинного фінансового моніторингу (далі — СПФМ) — небанківськими установами до Держфінмоніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов'язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення».

Як СПФМ-небанківським установам подавати інформацію про фіноперації — рекомендації Держфінмоніторингу

Мова йде про:

  • фінансові операції, пов'язані з відстеженням (моніторингом) на запит Держфінмоніторингу;
  • фінансові операції, пов'язані з зупиненням за дорученням Держфінмоніторингу з метою виконання запиту уповноваженого органу іноземної держави;
  • прибуткові фінансові операції, пов'язані з рішенням/дорученням Держфінмоніторингу;
  • спроби здійснення видаткових фінансових операцій, пов'язаних з рішенням/дорученням Держфінмоніторингу;
  • фінансові операції, пов'язані з моніторингом за дорученням Держфінмоніторингу з метою виконання запиту уповноваженого органу іноземної держави.

Крім того, встановлений обов'язок СПФМ звітувати про:

  • розбіжності між відомостями про кінцевих бенефіціарних власників (далі — КБВ) клієнта, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та інформацією про КБВ, яка отримана СПФМ в результаті здійснення належної перевірки клієнта;
  • відмову від встановлення (підтримання) ділових відносин/проведення фінансової операції.

До набрання чинності новими підзаконними нормативно-правовими актами, рекомендують подавати інформацію щодо фінансового моніторингу відповідно до вимог:

  • Порядку, затвердженого постановою КМУ від 05.08.2015 № 552;
  • Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.11.2015 № 1085;
  • Інструкції, затвердженої Мінфіну від 29.01.2016 № 24.

Також, СПФМ рекомендовано подавати до Держфінмоніторингу інформацію, що може бути пов'язана з проведенням фінансового моніторингу, із використанням форми № 2-ФМ «Реєстр фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу» та форми № 4-ФМ «Повідомлення про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу» відповідно до Інструкції № 24.

Але при подачі інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, спеціально визначеними СПФМ (за винятком суб'єктів господарювання, які проводять лотереї та азартні ігри, у тому числі казино, електронне (віртуальне) казино) та СПФМ, які провадять свою діяльність одноособово, без утворення юридичної особи, форму № 4-ФМ не подають.

Інформацію про розбіжності між відомостями про КБВ та інформацію про відмову від встановлення (підтримання) ділових відносин, проведення фінансової операції, рекомендують надавати структуровано у табличному вигляді (згідно з додатком 1 та 2 до цих рекомендацій у форматі xls). Крім того до цієї інформації потрібно надавати разом із супровідним листом, який має містити дату та номер реєстрації, за підписом керівника або відповідального працівника СПФМ.

До листа/повідомлення можуть додаватись додаткові документи або інша наявна інформація. Такі повідомлення рекомендовано подавати до Держфінмоніторингу в паперовому вигляді поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Також в цих рекомендаціях Держфінмоніторинг пояснила, як СПФМ заповнювати форму № 2-ФМ під час подачі інформації про порогові фінансові операції та підозрілі фінансові операції (діяльність).

Рекомендації Держфінмоніторинг від 24.04.2020

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image53

Статті за темою

Усі статті за темою

Хто, коли і як подає Звіт про контрольовані операції у 2025 році

Якщо були операції з нерезидентами, які підпадають під критерії контрольованих, треба подати Звіт про контрольовані операції 2025. А якщо бути точним, то Звіт про контрольовані операції 2024, оскільки восени 2025 року спливає саме термін подання звіту за 2024 рік
71808

Одиниця виміру послуг і робіт у податковій накладній і первинці: «послуга», «грн», штуки…

Які вимоги до одиниць виміру у первинних документах, які одиниці виміру для послуг використовувати у податковій накладній, що таке кількісні і вартісні вимірники, коли щодо послуг використовуються одиниці виміру «грн» і «послуга», як виправити помилку в одиниці виміру — відповіді ці та інші пов’язані питання знайдете у консультації
86986

Облікова ставка НБУ 2025: актуальний розмір і прогноз

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 25.07.2025 розмір облікової ставки НБУ залишився на рівні 15,5% річних
73004

Наказ про преміювання працівників: зразки, правила оформлення, критерії

Преміювання — один із найпоширеніших способів мотивувати працівників. Щоб виплатити премію, роботодавець оформлює наказ про преміювання працівників. У статті пояснимо, коли потрібен такий документ, які реквізити він має містити, наведемо зразки наказів для різних ситуацій та розберемо критерії преміювання у 2025 році
105256

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді