Як успішно розблокувати ПН/РК: поради ДПС

UA RU

Щоб розблокувати податкові накладні та розрахунки коригування (далі — ПН/РК), які заблоковані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН), скористайтесь підходом «звідки, хто, де, кому»:

  • звідки отримано товар (послугу), сировину (тобто відносини з постачальниками),
  • хто безпосередньо задіяний у господарській діяльності (тобто наявність трудових ресурсів та підрядників);
  • де здійснюється господарська діяльність (тобто наявність виробничих ресурсів, обладнання, приміщень);
  • кому реалізовано товар/послугу (тобто відносини з покупцями).

Як успішно розблокувати ПН/РК: поради ДПС

Вказані операції необхідно забезпечити документальним підтвердженням, тобто надати письмові пояснення та копії первинних документів, а саме:

Документи на отримання товару від постачальника:

  • договір з постачальником товару/послуги/сировини з додатками, специфікаціями;
  • рахунки-фактури щодо сплати за придбані товари/ послуги;
  • видаткові накладні/ акти виконаних робіт/послуг від постачальника за відповідним договором;
  • податкові накладні від постачальника, зареєстровані в ЄРПН;
  • банківські виписки, що підтверджують сплату постачальнику за отриманий товар/послугу;
  • текст-опис особливостей діяльності, який дозволить краще розуміти картину, загальні відомості по підприємству, хронологічний опис подій за відповідною операцією згідно з податковою накладною;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності);
  • дозволи та ліцензії (якщо діяльність передбачає їх наявність).

Крім того потрібно надати документи щодо оренди чи найму транспорту (якщо залучене транспортування має місце), а саме:

  • договори оренди транспортних засобів (або договір на перевезення з транспортною компанією);
  • акти наданих послуг з оренди транспорту або з перевезення;
  • товарно-транспортні накладні щодо відповідних перевезень;
  • банківські виписки щодо сплати за відповідні транспортні послуги або за оренду транспорту;

Також слід надати копії первинних документів щодо наявних (власних чи орендованих) офісу, складу, цеху, а саме:

  • договір оренди відповідного приміщення з додатками; якщо суборенда - додатково надати погодження на суборенду від орендодавця;
  • акти наданих послуг з оренди приміщення;
  • банківські виписки щодо сплати за послуги оренди;

Якщо мали місце інші договори на додаткові послуги (договори переробки давальницької сировини, договори перепоступки боргу, договори субпідряду тощо) — надавати документи за аналогічною схемою (договір, первинна документація, оплата).

Звертаємо увагу на необхідність підтвердити наявність власних або орендованих основних фондів, транспорту (чи подавалася ф. № 20-ОПП, якщо ні — слід обов’язково подати). На транспортні засоби необхідно надати копії свідоцтв на їх реєстрацію, договори оренди, суборенди, акти приймання-передачі та оплату.

Також обов’язковим є надання копій документів щодо реалізації товару покупцю, а саме:

  • договір з покупцем товару/послуги з додатками, специфікаціями;
  • відповідні сертифікати, паспорти якості, декларації виробників (якщо це передбачається видом продукції/товару);
  • рахунки-фактури щодо сплати за реалізовані товари/послуги;
  • видаткові накладні/акти виконаних робіт, що свідчать про отримання покупцем відповідного товару/послуги;
  • банківські документи, що підтверджують сплату покупцем за отриманий товар/послуги.
  • повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, платник має право подати до податкової в електронній формі протягом 365 к. дн., що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в ПН/РК.

За інформацією ГУ ДПС у Полтавській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Код УКТ ЗЕД в податковій накладній: як визначити

Код УКТ ЗЕД попри його назву використовують не лише під час оформлення операцій зовнішньоекономічної діяльності, але й має безпосереднє відношення до податкових накладних за умови внутрішнього постачання товарів. Як визначити цей код, до яких наслідків можуть призвести помилки, чи можна його скорочувати, коли він не потрібен, розрахунок коригування при помилці в коді УКТ ЗЕД 2025 — це все знайдете у консультації
93442

Реєстрація податкової накладної в ЄРПН

Реєстрація податкових накладних обов'язкова, адже без неї вони фактично недійсні. А ще ― загрожує штрафом несвоєчасна реєстрація податкових накладних. Однак в умовах воєнного стану правила дещо змінилися. В огляді експерт розбирає строки реєстрації податкових накладних, порядок реєстрації податкових накладних та граничний термін реєстрації податкових накладних
297798

Податкова накладна 2025: актуальна форма

Обов’язок платників ПДВ вчасно реєструвати податкові накладні під час воєнного стану й надалі діє. Із новою формою податкової накладної, яка діє з 1 жовтня 2024 року, та особливостями її складання допоможе ознайомитися роз’яснення експерта. У консультації знайдете зразки податкової накладної, які можете скачати
371625

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді