Щоб розблокувати податкові накладні та розрахунки коригування (далі — ПН/РК), які заблоковані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН), скористайтесь підходом «звідки, хто, де, кому»:
- звідки отримано товар (послугу), сировину (тобто відносини з постачальниками),
- хто безпосередньо задіяний у господарській діяльності (тобто наявність трудових ресурсів та підрядників);
- де здійснюється господарська діяльність (тобто наявність виробничих ресурсів, обладнання, приміщень);
- кому реалізовано товар/послугу (тобто відносини з покупцями).
Вказані операції необхідно забезпечити документальним підтвердженням, тобто надати письмові пояснення та копії первинних документів, а саме:
Документи на отримання товару від постачальника:
- договір з постачальником товару/послуги/сировини з додатками, специфікаціями;
- рахунки-фактури щодо сплати за придбані товари/ послуги;
- видаткові накладні/ акти виконаних робіт/послуг від постачальника за відповідним договором;
- податкові накладні від постачальника, зареєстровані в ЄРПН;
- банківські виписки, що підтверджують сплату постачальнику за отриманий товар/послугу;
- текст-опис особливостей діяльності, який дозволить краще розуміти картину, загальні відомості по підприємству, хронологічний опис подій за відповідною операцією згідно з податковою накладною;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності);
- дозволи та ліцензії (якщо діяльність передбачає їх наявність).
Крім того потрібно надати документи щодо оренди чи найму транспорту (якщо залучене транспортування має місце), а саме:
- договори оренди транспортних засобів (або договір на перевезення з транспортною компанією);
- акти наданих послуг з оренди транспорту або з перевезення;
- товарно-транспортні накладні щодо відповідних перевезень;
- банківські виписки щодо сплати за відповідні транспортні послуги або за оренду транспорту;
Також слід надати копії первинних документів щодо наявних (власних чи орендованих) офісу, складу, цеху, а саме:
- договір оренди відповідного приміщення з додатками; якщо суборенда - додатково надати погодження на суборенду від орендодавця;
- акти наданих послуг з оренди приміщення;
- банківські виписки щодо сплати за послуги оренди;
Якщо мали місце інші договори на додаткові послуги (договори переробки давальницької сировини, договори перепоступки боргу, договори субпідряду тощо) — надавати документи за аналогічною схемою (договір, первинна документація, оплата).
Звертаємо увагу на необхідність підтвердити наявність власних або орендованих основних фондів, транспорту (чи подавалася ф. № 20-ОПП, якщо ні — слід обов’язково подати). На транспортні засоби необхідно надати копії свідоцтв на їх реєстрацію, договори оренди, суборенди, акти приймання-передачі та оплату.
Також обов’язковим є надання копій документів щодо реалізації товару покупцю, а саме:
- договір з покупцем товару/послуги з додатками, специфікаціями;
- відповідні сертифікати, паспорти якості, декларації виробників (якщо це передбачається видом продукції/товару);
- рахунки-фактури щодо сплати за реалізовані товари/послуги;
- видаткові накладні/акти виконаних робіт, що свідчать про отримання покупцем відповідного товару/послуги;
- банківські документи, що підтверджують сплату покупцем за отриманий товар/послуги.
- повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, платник має право подати до податкової в електронній формі протягом 365 к. дн., що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в ПН/РК.