За яких умов витрати на маркетингові послуги відносять до податкових витрат: роз’яснив ВС

Первинка. Податки. Зарплата. Перевірки СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️

Постанова ВС від 25.03.2021 у справі № 813/2781/17

Під час перевірки податківці не знайшли підтверджень реальності господарських операцій підприємства із ФОПами щодо надання маркетингових послуг. Тобто підприємство порушило норми підпункту 134.1.1 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток.

За яких умов витрати на маркетингові послуги відносять до податкових витрат: роз’яснив ВС

Підприємство доводило, що витрати на оплату таких послуг, є економічно обґрунтованими, безпосередньо впливали на результати господарської діяльності, а також підтверджені необхідними первинними документами.

Суди перших інстанцій вказали, що формально складені первинні документи не можуть слугувати належною підставою для формування даних податкового обліку. Адже реальність операцій з поставки маркетингових послуг підприємству та зв’язок цих послуг із господарською діяльністю документально не підтверджений.

Верховний Суд (далі — ВС) залишив касаційну скаргу підприємства без задоволення. ВС зазначив, що підтвердженням зв’язку витрат на маркетингові послуги з господарською діяльністю госпсуб’єкта можуть бути:

  • наказ по підприємству про необхідність проведення таких маркетингових досліджень;
  • час проведення, територію, межі тощо;
  • договір на проведення маркетингових досліджень, із зазначенням виду маркетингових досліджень, мети їх проведення тощо.

Підтвердженням фактичного отримання маркетингових послуг можуть бути:

  • акт приймання-передачі послуг або інший документ, що підтверджує фактичне надання таких послуг;
  • звіт про проведення маркетингових досліджень, у якому мають бути викладені результати таких досліджень і надані рекомендації замовнику.

Акт приймання-передачі послуг повинен мати всі обов’язкові реквізити первинних документів.

В актах виконаних робіт мають бути конкретний перелік наданих послуг, місце і дата їх надання, а також зазначено, в чому виражено їх результат.

У Звіті про проведення маркетингових досліджень повинна міститися інформація, зокрема, про аналіз конкуренції між найбільшими виробниками на оптовому та роздрібному ринках продажу і оцінку рівня конкуренції, основні тенденції розвитку ринку, динаміку зміни цін, асортимент продукції (товару), політику ціноутворення, аналіз імпорту й експорту продукції (товарів) та їх вплив на ринок, потенційних споживачів і кількісні показники (місткість ринку) планованого продажу, прогнозний план продажу, оцінку ризиків, фінансовий план, аналіз ефективності проєкту, прогнозний рівень рентабельності, термін окупності проєкту, висновки та рекомендації за результатами проведеного дослідження.

Лише при дотриманні зазначених вище умов платники мають право віднести витрати на маркетингові послуги до податкових витрат.


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Облікова ставка НБУ 2024

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 20.09.2024 розмір облікової ставки НБУ залишиться на рівні 13% річних
53412

Медичне страхування працівників за рахунок роботодавця: які податки сплатити

Консультація допоможе правильно облікувати страхові внески та оподаткувати вартість медичного страхування у вигляді страхових платежів, які сплачуються за рахунок витрат роботодавця
32995

Рахунок-фактура: зразок

Маєте справу з рахунком-фактурою у внутрішніх операціях чи інвойсом у ЗЕД — пам’ятайте, що не кожен рахунок має статус первинного документа, і не за кожним рахунком відбувається оплата. Які умови треба виконати, аби рахунок вважався первинним документом, рахунок фактура бланк — у консультації
186365

Основні засоби підприємства

Основні засоби використовують декілька років, на них заводять інвентарні номери, вони можуть надходити як новими, так і вже вживаними. Без них підприємство практично не може функціонувати. Саме через таку важливість їх і назвали основними. У цьому огляді дізнаєтеся найважливіше про основні засоби організації
180583

Хто, коли і як подає фінансову звітність за 9 місяців

Настає час звітувати за січень-вересень поточного року. Якою має бути фінансова звітність за 9 місяців, кому її подавати та на що звернути увагу, чи виправляти минулі помилки, а також про відповідальність за таку звітність – дізнайтесь у консультації
32693

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді