За яких умов витрати на маркетингові послуги відносять до податкових витрат: роз’яснив ВС

Первинка. Податки. Зарплата. Перевірки СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️

Постанова ВС від 25.03.2021 у справі № 813/2781/17

Під час перевірки податківці не знайшли підтверджень реальності господарських операцій підприємства із ФОПами щодо надання маркетингових послуг. Тобто підприємство порушило норми підпункту 134.1.1 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток.

За яких умов витрати на маркетингові послуги відносять до податкових витрат: роз’яснив ВС

Підприємство доводило, що витрати на оплату таких послуг, є економічно обґрунтованими, безпосередньо впливали на результати господарської діяльності, а також підтверджені необхідними первинними документами.

Суди перших інстанцій вказали, що формально складені первинні документи не можуть слугувати належною підставою для формування даних податкового обліку. Адже реальність операцій з поставки маркетингових послуг підприємству та зв’язок цих послуг із господарською діяльністю документально не підтверджений.

Верховний Суд (далі — ВС) залишив касаційну скаргу підприємства без задоволення. ВС зазначив, що підтвердженням зв’язку витрат на маркетингові послуги з господарською діяльністю госпсуб’єкта можуть бути:

  • наказ по підприємству про необхідність проведення таких маркетингових досліджень;
  • час проведення, територію, межі тощо;
  • договір на проведення маркетингових досліджень, із зазначенням виду маркетингових досліджень, мети їх проведення тощо.

Підтвердженням фактичного отримання маркетингових послуг можуть бути:

  • акт приймання-передачі послуг або інший документ, що підтверджує фактичне надання таких послуг;
  • звіт про проведення маркетингових досліджень, у якому мають бути викладені результати таких досліджень і надані рекомендації замовнику.

Акт приймання-передачі послуг повинен мати всі обов’язкові реквізити первинних документів.

В актах виконаних робіт мають бути конкретний перелік наданих послуг, місце і дата їх надання, а також зазначено, в чому виражено їх результат.

У Звіті про проведення маркетингових досліджень повинна міститися інформація, зокрема, про аналіз конкуренції між найбільшими виробниками на оптовому та роздрібному ринках продажу і оцінку рівня конкуренції, основні тенденції розвитку ринку, динаміку зміни цін, асортимент продукції (товару), політику ціноутворення, аналіз імпорту й експорту продукції (товарів) та їх вплив на ринок, потенційних споживачів і кількісні показники (місткість ринку) планованого продажу, прогнозний план продажу, оцінку ризиків, фінансовий план, аналіз ефективності проєкту, прогнозний рівень рентабельності, термін окупності проєкту, висновки та рекомендації за результатами проведеного дослідження.

Лише при дотриманні зазначених вище умов платники мають право віднести витрати на маркетингові послуги до податкових витрат.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8217

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
73

Облікова ставка НБУ 2025

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 18.04.2025 розмір облікової ставки НБУ залишився на рівні 15,5% річних
64132

Витрати майбутніх періодів: що врахувати при складанні фінансової звітності

Витрати майбутніх періодів не часто можна побачити у бухгалтерському балансі. Однак для них відведено аж цілий рядок. Що таке витрати майбутніх періодів та чи можна обійтися без них? Чим витрати майбутніх періодів відрізняються від авансу за послуги? Чи є витрати майбутніх періодів у фінансовій звітності за МСФЗ? Відповідні на ці питання — знайдете у консультації
49362

Видаткова накладна: для кого і для чого

Видаткова накладна, мабуть, найпоширеніший документ у тих, хто постійно придбаває або продає різні ТМЦ. Саме на підставі видаткової накладної юрособи та фізособи-підприємці відпускають матеріальні цінності під час своєї господарської діяльності. Звичайні покупці також часто мають справу з видатковою накладною, коли придбавають товари у магазинах оптової торгівлі, наприклад, будматеріалів. Розберімося докладно, за якими правилами складати видаткову накладну у 2025 році
217566

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді