За яких умов витрати на маркетингові послуги відносять до податкових витрат: роз’яснив ВС

Первинка. Податки. Зарплата. Перевірки СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️

Постанова ВС від 25.03.2021 у справі № 813/2781/17

Під час перевірки податківці не знайшли підтверджень реальності господарських операцій підприємства із ФОПами щодо надання маркетингових послуг. Тобто підприємство порушило норми підпункту 134.1.1 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток.

За яких умов витрати на маркетингові послуги відносять до податкових витрат: роз’яснив ВС

Підприємство доводило, що витрати на оплату таких послуг, є економічно обґрунтованими, безпосередньо впливали на результати господарської діяльності, а також підтверджені необхідними первинними документами.

Суди перших інстанцій вказали, що формально складені первинні документи не можуть слугувати належною підставою для формування даних податкового обліку. Адже реальність операцій з поставки маркетингових послуг підприємству та зв’язок цих послуг із господарською діяльністю документально не підтверджений.

Верховний Суд (далі — ВС) залишив касаційну скаргу підприємства без задоволення. ВС зазначив, що підтвердженням зв’язку витрат на маркетингові послуги з господарською діяльністю госпсуб’єкта можуть бути:

  • наказ по підприємству про необхідність проведення таких маркетингових досліджень;
  • час проведення, територію, межі тощо;
  • договір на проведення маркетингових досліджень, із зазначенням виду маркетингових досліджень, мети їх проведення тощо.

Підтвердженням фактичного отримання маркетингових послуг можуть бути:

  • акт приймання-передачі послуг або інший документ, що підтверджує фактичне надання таких послуг;
  • звіт про проведення маркетингових досліджень, у якому мають бути викладені результати таких досліджень і надані рекомендації замовнику.

Акт приймання-передачі послуг повинен мати всі обов’язкові реквізити первинних документів.

В актах виконаних робіт мають бути конкретний перелік наданих послуг, місце і дата їх надання, а також зазначено, в чому виражено їх результат.

У Звіті про проведення маркетингових досліджень повинна міститися інформація, зокрема, про аналіз конкуренції між найбільшими виробниками на оптовому та роздрібному ринках продажу і оцінку рівня конкуренції, основні тенденції розвитку ринку, динаміку зміни цін, асортимент продукції (товару), політику ціноутворення, аналіз імпорту й експорту продукції (товарів) та їх вплив на ринок, потенційних споживачів і кількісні показники (місткість ринку) планованого продажу, прогнозний план продажу, оцінку ризиків, фінансовий план, аналіз ефективності проєкту, прогнозний рівень рентабельності, термін окупності проєкту, висновки та рекомендації за результатами проведеного дослідження.

Лише при дотриманні зазначених вище умов платники мають право віднести витрати на маркетингові послуги до податкових витрат.

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оподаткувати роздачу подарункових сертифікатів працівникам компанії

Продати можна не лише товари, а й право на їх придбання. Носієм такого права є власник подарункового сертифіката. В огляді — корисні підказки для бухгалтера про оподаткування подарункових сертифікатів
13067

Товарний облік у ФОП: як організувати

Товарний облік — звична річ для ФОПів. Та чи впевнені ви, що організували облік товарних запасів в усіх необхідних випадках? Про¬аналізуємо нормативку, наголосимо на документації, розберемо практичні ситуації
46142

Подарунки працівникам: оподаткування

Роботодавці мають добру традицію дарувати своїм працівникам та їхнім дітям подарунки у негрошовій формі, особливо — напередодні зимових свят. Розберемо, які особливості оподаткування подарунків працівникам у натуральній формі
2799

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
94110

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді