Електронний лікарняний листок: це потрібно знати працівнику і роботодавцю

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

⚡️ Як виплачувати лікарняні за електронними листками непрацездатності

Електронний лікарняний листок: це потрібно знати працівнику і роботодавцю

Електронний лікарняний — це документ, що зареєстрований в зазначеному МОЗ порядку і має індивідуальний номер в спеціальному реєстрі. Саме він є підставою для нарахування страхових виплат Фондом соціального страхування України (далі — Фонд).

Дізнайтеся, до чого готуватися бухгалтеру, як опрацьовувати електронну інформацію про тимчасову непрацездатність та чи можна й далі приймати паперові лікарняні.

1. Медаклад на підставі медичного висновку вносить до Реєстру інформацію про тимчасову втрату працездатності та надсилає її ПФУ. Лікар, який робить цей запис (відкриває / закриває лікарняний листок), засвідчує його своїм електронним підписом. Уносячи інформацію в Реєстр, лікар має внести до системи найменування страхувальника, у якого працює пацієнт, та його податковий номер в ЄДР.

2. ПФУ присвоює цьому запису унікальний номер — єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності. Із цього моменту можна вважати, що електронний листок вже існує, тобто інформацію про нього може отримати і Фонд, і роботодавець.

3. Роботодавець, з’ясувавши від працівника, що той хворів, далі знаходить про це інформацію в Реєстрі, робить витяг із Реєстру (крім інформації про тимчасову непрацездатність працівника, у ньому буде зазначено присвоєний індексний номер, зафіксовано дату й час формування). Отримати витяг можна буде в електронній формі. Роздрукований витяг вважатиметься лише копією.

З уведенням е-листка працівнику не потрібно приносити жодних документів на місце роботи, щоб, наприклад, продовжити щорічну відпустку в разі тимчасової непрацездатності. Працівнику достатньо буде повідомити роботодавця будь-яким способом про продовження щорічної відпустки, а про лікарняний роботодавець отримає витяг із Реєстру самостійно.

4. Комісія (уповноважений) із соцстрахування на підприємстві розглядає листок непрацездатності та ухвалює рішення щодо його оплати, складає протокол комісії із соцстрахування про призначення (відмову) виплат за тимчасової непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами.

5. Бухгалтерія розраховує та нараховує оплату перших 5 днів тимчасової непрацездатності, суму допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, суму допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, формує заяву-розрахунок та надсилає її Фонду. Страхувальнику також може переглядати, формувати та друкувати заяви-розрахунки за листками непрацездатності.

6. Отримавши від Фонду заявлені суми допомоги, роботодавець виплачує їх застрахованим особам, звітує про до Фонду, який вносить відповідну інформацію до Реєстру.

У зазначеному алгоритмі ще можливі зміни, відбувається узгодження нормативно-правових актів.

Підробити такий е-лікарняний практично неможливо. Система зможе моніторити кожен листок непрацездатності та визначити лікаря, який його видав, і на яких підставах це було зроблено. Це дозволить автоматизувати процес і відстежувати оформлення лікарняного на всіх етапах.

За інформацією ФСС у Тернопільській області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Платні медичні послуги: особливості надання

Платні медичні послуги — це додаткове джерело доходу для медзакладу. Що регулює нині платні медичні послуги, їхнє оподаткування та вартість медичних послуг, використання POS-терміналів і РРО/пРРО при наданні платних медичних послуг, бухгалтерський облік доходів від надання платних медичних послуг — у цьому огляді
74585

Мінімальна зарплата 2026: скільки платитимуть, як зміняться податки й «чисті» виплати

22 жовтня Верховна Рада прийняла за основу проект Держбюджету на 2026 рік. Мінфін підготував проект Бюджетної декларації на 2026-2028 рік, яка передбачає збільшення деяких соціальних стандартів. Яка мінімальна заробітна плата очікується в 2026 році та на які показники вона вплине — розповімо
17385

Форма № 1-ОПП: зразок заповнення

Облік платника податку в ДПС вимагає від нього подати про себе актуальну інформацію, наприклад, про зміну головного бухгалтера. У такому разі знадобиться форма 1-ОПП. Коли подавати таку форму, алгоритм її заповнення та зразок форми 1-ОПП при зміні бухгалтера — у консультації
153810

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
58983

Реєстрація податкової накладної в ЄРПН: порядок і строки

Реєстрація податкових накладних обов’язкова, адже без неї вони фактично недійсні. А ще —загрожує штрафом несвоєчасна реєстрація податкових накладних. Однак в умовах воєнного стану правила дещо змінилися. В огляді експерт розбирає строки реєстрації податкових накладних, порядок реєстрації податкових накладних та граничний термін реєстрації податкових накладних
334729

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді