✍ Нарахування лікарняних у 2021 році: готові приклади
У Фонді соцстраху (далі – Фонд) повідомили, що кожний із 10 е-лікарняних надходить до Фонду з помилками та потребує доопрацювання.
Найбільш частіше виявляють наступні помилки:
1. Е-лікарняний готовий до сплати, але відсутній в електронному реєстрі і наявний в заяві-розрахунку. Ця помилка виникає, коли в заяві-розрахунку страхувальник невірно або неповністю вказав унікальний номер е-лікарняного, а також коли він ще немає статусу «готовий до сплати» (на сьогодні цей статус буває через 7 днів після закриття). Зверніть увагу, що унікальні номери е-лікарняних, створених після 05.10.2021, включають в себе і номер випадку непрацездатності;
2. Скасований е-лікарняний в електронному реєстрі і наявний в заяві-розрахунку. Тобто, через якісь причини лікар скасував створений та підписаний медичний висновок (зараз його повноваження не перевищують 7 днів) або коли в електронному реєстрі помилка, але страхувальник, не перевіривши остаточний статус е-лікарняний, включив його до заяви-розрахунку.
3. Не співпадає причина непрацездатності в заяві-розрахунку і електронному реєстрі. Найбільш поширена помилка, яка пов’язана з невірним зазначенням страхувальником в заяві-розрахунку причини непрацездатності для е-лікарняним.
Нагадуємо, що для паперових та е-лікарняних коди причин непрацездатності різні, наприклад: е-лікарняний видали по догляду за хворою дитиною (код нової причини непрацездатності — 3), але бухгалтер «по старій пам’яті» вказує — 10. Для паперових це - «догляд», але для електронних це — «перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2». Для цих випадків непрацездатності законодавством визначили різні умови та розміри призначення матеріальної забезпечення.
4. Не співпадає ЄДРПОУ страхувальника в заяві-розрахунку та електронному реєстрі. Виникає у випадках, коли в заяві-розрахунку страхувальник помилково вказує «чужий» номер е-лікарняного. Тобто він є в електронному реєстрі, але для іншої застрахованої особи. А також у випадках роботи за сумісництвом або коли застрахована особа змінила місце роботи.
5. Не співпадає ПІБ тимчасово-непрацездатної особи в заяві-розрахунку і в е-лікарняному. Також найбільш поширена помилка, яка найчастіше пов’язана з різними реєстраційними даними в електронних базах:
1) МОЗ — при підписанні декларації з сімейним лікарем або реєстрації пацієнта;
2) ПФУ — згідно реєстру застрахованих осіб;
3) Фонду — згідно інформації страхувальників.
А також коли в заяві-розрахунку помилково або невірно вказали ПІБ або номер е-лікарняного. Така помилка буде виникати і при зміні прізвища (паспорта) застрахованої особи та несвоєчасному повідомленні щодо таких змін.
Фонд радить лікарям, бухгалтерам, кадровикам, уповноваженим із соціального страхування та самим застрахованим особам при створенні та передачі даних про е-лікарняний до Фонду перевіряти всі реквізити та реєстраційні дані.
За інформацією Фонду соцстраху у Чернігівській області
Електронний листок непрацездатності є такою ж підставою для звільнення від роботи, оплати перших 5 днів хвороби, призначення матеріального забезпечення, як і його паперова версія.