Заява-розрахунок містить невідповідність 05 «не співпадає ПІБ тимчасово-непрацездатної особи в заяві- розрахунку і в Електронних листках непрацездатності (далі -ЕЛН)», чи опрацює її ФСС?
ФСС опрацьовує заяви-розрахунки, які містять орфографічні помилки та несуттєві відмінності у написанні ПІБ із даними у електронних листках непрацездатності.
Електронний лікарняний формують на підставі медвисновку про тимчасову непрацездатність. Інформація щодо пацієнта вноситься у медвисновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем.
Щоб виправити орфографічні помилки чи персональні дані в декларації, застрахованим особам варто звертатися до свого сімейного лікаря.
Як заповнити заяв-розрахунок за е-лікарняним з помилкою у ПІБ?
Якщо ім’я в е-лікарняному несуттєво відрізняється від паспортних даних — пропущена буква у прізвищі, відсутній апостроф, Євгенівна замість Євгеніївна тощо, це означає, що допустили помилку при заключенні декларації із сімейним лікарем. Дані з декларації вносять до реєстру пацієнтів та використовують при створенні медичних висновків, на підставі яких формують е-лікарняні.
Саме цю інформацію з реєстру пацієнтів використовують для відображення на «лицьовому боці» електронного лікарняного. Тобто тій його частині, яка відображається працівнику та роботодавцю в їх кабінетах на веб-порталі ПФУ.
Наразі фахівці вже працюють над тим, аби в е-лікарняному пріоритетно відображались ті дані застрахованої особи, які наявні в Державному реєстрі застрахованих осіб (ДРЗО), а не реєстрі пацієнтів. Це допоможе уникнути більшості помилок невідповідності ПІБ.
Однак доки таке оновлення напрацьовують, ФСС приймає е-лікарняні до оплати попри наявні неточності, аби незначні помилки не призводили до уповільнення виплат допомог.
ВАЖЛИВО: при оформленні заяви-розрахунку за такими лікарняними вказуйте правильні ідентифікаційні дані свого працівника, зазначені в ДРЗО. Якщо помилку в ПІБ, наявна в е-лікарняному, продублюєте в заяві-розрахунку, це призведе до невідповідностей в автоматизованому процесі верифікації.
Попросіть працівника завчасно перевірити правильність написання свого ПІБ у декларації із сімейним лікарем та за потреби внести зміни. Адже якщо помилок в декларації буде багато, е-лікарняний не створять.