При здійсненні операцій з постачання товарів / послуг платник податку – продавець товарів / послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою (п. 201.10 Податкового кодексу України; ПК).
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі — ПН/РК) до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яку надсилають протягом операційного дня.
Датою та часом надання ПН та/або РК в електронному вигляді до ДПС, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо протягом операційного дня не надіслали квитанцію про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК, таку ПН вважають зареєстрованою в ЄРПН.
Порядок ведення ЄРПН затвердив Кабмін постановою від 29.12.2010 № 1246.
ПН та/або РК приймають до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1, підпунктами 200-1.3, 200-1.9 та підпунктами 201.1, 201.10 і 201.16 ПК.
Після надходження ПН та/або РК до ДПС в автоматизованому режимі здійснюють їх розшифрування та проводять перевірки, зокрема:
- відповідності ПН та/або РК затвердженому формату (стандарту);
- чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника таких ПН та/або РК;
- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 та пунктом 201.10 ПК;
- наявності помилок під час заповнення обов’язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 ПК;
- наявності суми ПДВ відповідно до підпункту 200-1.3 і 200-1.9 ПК (для ПН та/або РК, що реєструють після 01.07.2015);
- факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації ПН та/або РК з такими ж реквізитами;
- наявності підстав для зупинення реєстрації ПН та/або РК.
Коли платникові ПДВ не вдається розблокувати реєстрацію ПН в адміністративному порядку, єдиним шляхом вирішення проблеми залишається суд. Юрист проаналізувала судові рішення останнього року. Дізнайтеся, якуаргументацію наводили платники податків у справах, де суди ухвалили рішення на їх користь
Щоб отримати зареєстровані ПН та/або РК платник складає запит в електронній формі та надсилає його за допомогою засобів інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем з накладенням КЕП або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Операційний день триває в робочі дні з 8:00 до 20:00.
Платник через електронний кабінет шляхом перегляду в режимі реального часу має доступ до даних ЄРПН щодо складених ним чи його контрагентами ПН та/або РК.
Враховуючи усі складові реєстрації ПН та/або РК, для з’ясування обставин, за якими протягом операційного дня не надіслали квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК, податківці пропонують звертатись до контролюючих органів з детальним описом ситуації.