Уряд затвердив порядок доступу до реєстру майнових прав

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Кабінет Міністрів ухвалив порядок доступу до майнових реєстрів, який дає можливість кожному українцю отримати інформацію про власників нерухомого майна

Кабінет Міністрів ухвалив порядок доступу до майнових реєстрів, який дає можливість кожному українцю отримати інформацію про власників нерухомого майна. Про це сьогодні під час засідання Кабміну повідомив Міністр юстиції Павло Петренко.

Так, Уряд прийняв порядок доступу до майнових реєстрів відповідно до статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав» у редакції, яка була прийнята парламентом у межах антикорупційного пакету законів.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

За словами Павла Петренка, цей крок ставить Україну на один рівень із країнами Євросоюзу. Документ дає можливість фізичним та юридичним особам отримати з майнових реєстрів інформацію про нерухоме майно.

«Так само цей порядок надає доступ до реєстрів спеціальним профільним особам: нотаріусам, адвокатам, органам державної влади», — зазначив Міністр юстиції.

Він також повідомив, що відкриття реєстрів матиме антикорупційний ефект. Кожен зможе перевірити, наскільки інформація, яку чиновники вказують у деклараціях, правдива, і чи відповідає вона їхньому реальному майновому стану. Крім того, відкриття реєстрів пожвавить інвестиційний клімат.

«Основний ефект, який отримували наші східноєвропейські сусіди від відкриття реєстрів, полягав у тому, що через доступність інформації з майнових реєстрів компанії могли дізнатися про об’єкти, їх власників та стан. Завдяки цьому покращувався інвестиційний клімат», — сказав Павло Петренко.

Водночас він наголосив, що доступ до реєстрів майнових прав для всіх охочих буде відкритий з початку наступного року. А інформацію можна буде отримати як в електронному, так і в паперовому вигляді.

Наступним кроком реформ, за словами очільника Мін’юсту, стане вдосконалення системи реєстрів. Адже нині в державі діє 36 реєстрів, які містять інформацію про майно та майнові права громадян та юридичних осіб.

«Разом із європейськими інституціями та міжнародними організаціями ми розробляємо механізм скорочення кількості основних реєстрів до 4. Вони консолідуватимуть інформацію про громадян і їхній майновий стан, а також дані, потрібні для надання державою послуг цим громадянам. Це крок до дебюрократизації системи», — резюмував Павло Петренко.

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні 2025: як розрахувати та нарахувати правильно

Як правильно нарахувати лікарняні? Що врахувати під час розрахунку, як працює електронний листок непрацездатності, що означають його статуси і коли ще можна використати паперовий — пояснюємо все
414525

Військовий збір 2025: ставки з зарплати, приклад розрахунку, штрафи

Військовий збір — це обов’язковий платіж із зарплати, який спрямовують на фінансування ЗСУ. Який військовий збір у 2025 році, як його утримувати, хто є платником, які об’єкти оподаткування, звітність і штрафи — читайте в огляді
242001

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
434940

Аліменти 2025: розмір, оподаткування, відповідальність за несплату + приклади

Який мінімальний розмір аліментів у 2025 році? Як їх обліковувати, оподатковувати, документувати? У консультації — актуальні суми, приклади оформлення та нюанси відповідальності за несплату аліментів
344570

Податкова накладна 2025: як заповнювати за актуальною формою + зразки

Платники ПДВ мають вчасно реєструвати податкові накладні навіть під час воєнного стану. Як правильно скласти податкову накладну за новою формою 2025 — у консультації з прикладами та зразками для скачування
388969

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді